20 Haziran 2017 Salı

Hz.FATIMA ANNEMİZ İLE HZ ALİ (KV)HAZRETLERİNİ NEVLENMESİ HADİSESİ

Hz.Peygamber bir gün mescide geldi, elinde bir reyhan dalı vardı.Salman 'e gidip Ali'yi çağırmasını söyledi.Selman gitti ve Hz.Peygamber(sav)'in kendisini çağırdığını bildirdi.Hz.Ali ona:""Ey Selman , gördüğünde Allah Resulü nasıldı,onu ne halde bıraktın? dedi.Selman:"Ey Ali,parlayan ay  ve ışıldayan mum gibi çok mutlu çok mütebessimdi."diye cevap verdi.Hz.Ali ,Peygamberimizin yanına geldi.Hz.Peygamber,reyhan dalını Hz.ali'nin eline bıraktı ; çok güzel kokusu vardı.Hz.Ali;"Ey Allah'ın Resulü ,bu nasıl güzel bir koku?"dedi.Hz.Peygamber şöyle cevap verdi:Ey Ali ,Kızım Fatımanın evliliği için hurilerin saçtığı kokudur."Hz.Ali;"Ey Allah7ın Resulü kiminle evleniyor?"^diye sordu.Hz.Peygamber "Seninle" dedi ve anlatmaya başladı:
Ben mescitte oturmuştum.Hiç görmediğim şekilde bir melek geldi ve şunları söyledi:"Adım Mahmuddur.Makamım dünya semasındadır.Makamımdayken gecenin üçte biri geçtikten sonra sema tabakalarından bir ses işittim,Mukarrebun, ruhaniler ve kerrubiyyun meleklerinin dördüncü kat semada toplanmalarını istiyordu.Hepsi toplandı"Mak'ad-i Sıdk" sakinleri ve "Firdevs-i ala" ve "adn" cennetinin derecelerinin ehli de hazır bulundular.
"Ey Hak dergahının yakın dostları olanlar ve Padişahın seçkinleri,İnsan suresini okuyunuz" diye ferman geldi.Hepsi güzel ve gönül çekici sesleriyle bu suretiy okumaya başladılar.O anda Tuba ağacına ,Fatımatüzzehra ve Aliyyi Murtaza 'nın evliliklerinin şerefine üzerindekileri saçması emredildiTuba ağacı,dünyadaki güneş gibi cennetin güneşidir.Nasıl ki güneş dünyada doğunca ışığı girmeyen hiç ev kalmazsa,cennette Tuba ağacının dalının olmadığı köşk ev ve kapı yoktur.Tuba ağacı sallanınca ,cennette mücevher, inci ve hülleler yağmaya başladı.Emredildi,Tuba ağacının altına beyaz mücevher tanesinden bir minber konuldu.
İsma Rahil olan ve yedi kat semada en fasih ve güzel sözlü melek o minbere çıktı.Allah'a sena ve peygambere selam etti.O an Hak teala vasıtasız olarak şöyle nida etti:"Ey Cebrail ve ey Mikail,her ikiniz Fatımanın şahidi olun.Ben Azimüşşan , Fatıma'nın velisiyim.Ey Kerrubiyyun melekleri ve semanın ruhanileri , siz de şahit olun ki Fatımatüzzehra 'yı eş olarak Aliyyül Mürtezaya verdim"
Allahü Azimüşşan böyle seslenince ,Adn cennetinden aydınlık ve üzerinde bulanıklık olmayan bir bulut geldi.Güzel koku ve mücevherler saçtı.Rıdvanlar, vildanlar ve cennet hurileri bu nikah dolayısıyla saçılar saçtılar.Sonra ey muhammed (sav),Allah Teala beni bu müjdeyi vermek üzere sana gönderdi ve şunları bildirdi:"Biz bu nikahı semada kıydık, siz de yeryüzünde kıyınız"
Sonra Hz.Peygamber muhacirleri ve ansarı çağırdı.Ali'ye döndü ve şöyle dedi:"Semadan gelen hükme göre şimdi ben kızım Fatıma'yı dört yüz dirhem mehirle sana eş olarak verdim"
Hz.Ali "El Allah'ın Resulü , ben onun nikahını kabul ettim."dedi.Hz.Peygamber (sav)"Allah ikiniz içinde mübarek kılsın"buyurdu
Bu nikah Ramazan ayındadır.Fatıma (ra)on beş,Hz.Ali (ra)ise yirmibir buçuk yaşındaydı.Hz.ali efendimiz Sad'dan bir koç,ensardan bir topluluktan bir kaç sa mısır unu olarak düğün yemeği verdi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder