15 Haziran 2017 Perşembe

ŞARAP YÜKÜNE BAĞLANAN SAKAL

Bir gün Şeyh Mecdüddin Bayrami (İlyas ibn İsa Akhisari)yalnız giderken yol üzerinde yükü devrilmiş bir kişi gördü.O kişi yalnız başına yükünü yüklenemiyordu. Hazreti şeyh vardı yükün bir yanına omuzunu verdi ve ipi bağlarken Hz.Şeyhin mübarek sakalıda iple birlikte yüke bağlandığını farketmedi.Ansızın hayvan alıp yürüyüverdi.Hz.Şeyhde hayvanın yanında sakalı bağlı çekilerek bir zaman gider.O zaman yük sahibi bakar ki şeyhin sakalı bağlanmış gelir kurtarır ve Şey efendiye der ki:Davetsiz gelenin hali böyle olur.Benim yüküm şarap yüküdür.Seni gördüm bu sufi kişiye "gel yüküme yardım et"demeye dilim varmadı.Sen, gel demeden bu kadar yardımda bulundun.onun için sakalın bağlandı.Bu kadar yedildin"dedi.Hz:Şeyh ;"Ben bilmeden harama(şaraba)yakın olmakla dünyada bu kadar hakaret olundum,Acep her gün bilip  ve içip karnına koyanların yevmi ahirette halleri nice ola"diye istiğfara başladı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder