22 Haziran 2017 Perşembe

KAYBEDENLER VE KAZANANLAR

Dünya ehli ahiret ziyanı içindedir.Ahiret ehli ise Mevla ziyaı içindedir.İki aleme de iltifat etmeyen ise Mevla'yı kazanır.
Beyazıd (k.s) çölde yürürken,üzerinde "Dünyayı da ahireti de kaybetti"yazan bir kafatası buldu,ağladı ve onu öptü.Sonra:"Bu bir sufinin başıdır"dedi.
Mevlayı bulan her şeyi bulmuştur.Mevlayı bulamayan ise , her şeyi bulmuş olsa bile işe yarar bir şey bulamamış,vaktini boşa harcamış demektir.
Hafız der ki:
GÜZEL GEÇEN GÜNLER,DOSTLA GEÇİRİLEN ANLARMIŞ
GERİSİ ABES, HEPSİ BOŞUNAYMIŞ
Ariflerden birisi der ki:"Bana kırk huri keşfolundu.Onları havada üstlerinde altın gümüş ve mücevherlerle dolu elbiseler olduğu halde havada uçuşurken gördüm.Onlara bir kez baktım, sonra da kırk gün cezalandırıldım.Daha sonra onlardan daha güzel ve daha endamlı seksen huri bana keşfolundu."Onlara bak" denildi.Bunun üzerine secdeye kapandım ve secdede gözlerimi yumdum ve "YaRabbi senden başkasından sana sığınırım, benim buna ihtiyacım yok" dedim.Allah onları benden uzaklaştırana kadar dua edip yalvarmaya devam ettim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder