15 Haziran 2017 Perşembe

DÖRT BÜYÜK BELADAN KURTULMA DUALARI

CAFER B.MUHAMMED ŞÖYLE DEMİŞTİR:"ŞU DÖRT BELA İLE KARŞILAŞAN BİR KİMSE NASIL ŞU DÖRT ŞEYDEN GAFİL OLUR ŞAŞARIM.
1-Bir sıkıntısı ,kederi olan kimsenin nasıl olup da "Senden başka hiçbir ilah yoktur.Seni tenzih ederim.Gerçekten ben zalimlerden oludum" demediğine şaşarım.Çünkü Allah Teala"Bunun üzerine onun duasını kabul ettik ve onu kederden kurtardıkİşte biz müminleri böyle kurtarırız(Enbiya 88)
2-Bir kötülüğe maruz kalmaktan korkan kimsenin nasıl olup da:"Allah bana yeter O ne güzel vekildir"(Ali imran 3/173)demediğine şaşarımÇünkü Allah Teala"Bunun üzerine , kendilerine hiç  fenalık dokunmadan , Allah'ın nimet ve keremiyle geri geldiler"(Ali imran 3/174)
3-İnsanların mekrinden/kendisine tuzak kurmasından korkan kimsenin nasıl olup da "Ben işimi Allah'a bırakıyorum.Şüphesiz Allah kulları görür"(Mümin 40/44)demediğine şaşarım.Çünkü Allah Teala "Allah onu,onların kurdukları tuzakların kötülüklerinden korudu"(Mümin 40/45) buyurmaktadır.
4-Cennete girmeyi ümit eden kimsenin nasıl olup da:"Maaşallah, kuvvet yalnız Allah'ındır"(Kehf 18/39)demediğine şaşarım.Çünkü Allah Teala "Belki Rabbim bana,senin bağından daha iyisini verir"(Kehf 18/40) buyurmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder