15 Ağustos 2016 Pazartesi

YOL VE YOLDAŞIN BİRLEŞTİRİLMESİ

"İnsanlığın mevcut hali beni çok üzüyordu.Bir gün bu düşüncelerle hayli dertli bir halde Uryebi'nin huzuruna girmiştim.O,halkın Hakk'a olan muhalefetlerinden dolayı üzüntülü olduğumu anlayınca 'Evladım sen halka değil Hakk'a bak'dedi.Onun huzurundan ayrıldıktan sonra daha aynı sıkıntılı hal üzerimdeyken bu sefer Şeyh Mirtuli'nin meclisine geldim.Beni görünce o ise 'Evladım sen kendine bak'dedi.Bunun üzerine ben artık dayanamadım ve 'Ey üstadım! biriniz Hakk'a bak diyor diğeriniz,kendine bak diyor,ben ikiniz arasında şaşırdım kaldım,ikinizde bu yolun kamil rehberisiniz,peki hanginizin sözü doğrudur?'diye sordum.O;'Her ikimizde halimize göre yol gösterdik.Ama esas olan Şeyh Uryebi'nin dediği doğrudur.Umarım ki bir gün onun dediği o mertebeye erersin.Aslında sanada bana da yaraşan onun dediğine kulak vermektir'dedi.Ben onun dürüstlüğüne hayran bir halde tekrar Uryebi'ye gittim ve Mirtuli'nin dediklerini aynen aktardım.Bunun üzerine o da 'Ne güzel demiş.Ben YOLDAŞ'a işaret etmiştim o ise YOL'a işaret etmiş .Şimdi sen hem onun dediğini ve hem benim dediğimi beraberce alırsan hem yolu hem de yoldaşı birleştirmiş olursun'dedi"(Fütuhat)-İbni arabi  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder