15 Ağustos 2016 Pazartesi

İBNİ RÜŞTLE İKİNCİ GÖRÜŞME

İbni Arabinin,ibni Rüştle ikinci görüşmesi zahir gözüyle olmadı,manevi bir alemde gerçekleşti:"Daha sonraki yıllarda kendisiyle ikinci kez görüşmeyi isteyince Allah'ın rahmeti üzerine olsun kendisi suretiyle beraber benim vakıama getirildi ve onunla arama ince bir perde kondu.Ben o perdeden baktığımda onu görebiliyordum ama o beni göremiyr,benim mekanımı bilemiyor ve benden uzak kalıyordu.Bunun üzerine onun bizim muradımız üzerine olmadığını anladım.Onunla 595 yılında merakeşte vefat ettiği yıla kadar bir daha bir araya gelmedik.Vefatından sonra naaşını Kurtubaya getirdiler.Cenazeyi getiren bineğin bir tarafına naşını,diğer tarafına yazdığı kitapları dengelesin diye koymuşlardı.Yanımdaki kişi Ebul Hakem  bana dönerek"İmam ibni Rüşd'ün bu bineği üzerine ne dengede tutuyor baksanıza!İşte imam işte amelleri ,yani telifatı"dedi.Bunun üzerine ibn Cubeyr de "Hay ağzına sağlık ,ne güzel yakıştırdın evlat"demişti.Ben de bu olayı bir mevize olarak hatırlarım.Allah onların hepsine rahmet etsin.Bu cemaattan bugün benden başkası kalmadı.Bu olay için şu beyti söyledik:'İşte imam ve işte eserleri ! Ah bilebilseydim,gerçekleşmişmidir emelleri?'"
(İbn-i Arabi-Fütütat-ı Mekkiyye)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder