16 Ağustos 2016 Salı

BEDENİMİN KÖLESİ OLMAKTAN DAHA BÜYÜK ŞEYLER İÇİN DOĞMUŞUM

Romalı filozof Seneca,ahlaki mektuplar isimli eserinde sorgulaması şöyledir:"Sen aleme bakmamı yasaklıyormusun bana? Bütünden ayırıp bir parçasıyla mı sınırlıyorsun beni. Ben alemin başlangıcını araştırmayacak mıyım? Nesnelere kim suret vermiştir. Kim bir bütünde yüzüp duran o sakin maddeyi ayrıştırmıştır birbirinden ? Bu dünyanın yaradanı kimdir ,hiç sormayacak mıyım ben ? Böylesine koca bir kitle nasıl olup da bir yasaya bir düzene sokuldu . Bu darmadağınık maddeleri kim topladı? Karmakarışık maddeleri kim ayıkladı birbirinden? Tek bir ve suretsiz bir toplulukta bulunanlara kim muayyen bir görünüş dağıttı ? Nerden indiğimi bilmeyecek miyim? Nereye gideceğimi bu yeryüzünden ? Bütün bunları araştırıp soruşturmayacak mıyım ben? Ben büyük yaratılmışım, Bedenimin kölesi olmaktan daha büyük şeyler için doğmuşum"(SENECA)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder