18 Ağustos 2016 Perşembe

CİHAN ZİNDANINA GELMEDEN ÖNCE

Cihan zindanına gelmeden önce ,ben hep seninle beraberdim.Keşke ızdıraplarla dolu bu dünya tuzağına düşmeseydim.Çünkü senin yanında çok mutlu idim.
O kadar çok söyledim."Ben yerimden memnunum,sefere çıkmak istemiyorum"dedim.Dedim ama anlatamadım.Bak bu güç yolculuğa düştüm.Yükseklerden yer yüzüne indim.
Lütfun beni aldattı da dedi ki:"Korkma git ! Benim keremim ,bu yolculukta kılavuz olur,yine vatanına dönersin"
Ona dedim ki:"Ey bilgilerin canı;sensiz ben bilgiyi ne yapayım?Bilgi almak için senin yanından kim gider;ancak senin büyüklüğünden haberi olmayan gider."
Senin elinden şarap içtiğim zaman ,aklım başımdan gider.Hoş bir sarhoşluğu tadarım.O zaman tehlikesiz,korkusuz bir kimse olurum.Beşeri kötülüklerden kurtulurum.
Efendim kulağıma yol kesenlerin sözleri gibi bir takım sözler söyledi,beni baştan çıkardı.Sersem edip yola salıverdi.
Benim ötelerden bu dünyaya sürgün edilişimin hikayesi çok uzundur.Eğer o eşsiz varlığın keremi bizim kederlerle dolu gecemize hoş bir seher göndermezse ,ah hilesinden ah.."(Divanı Kebir)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder