29 Ağustos 2016 Pazartesi

SİYASİ TARİHİ İYİ OKUMAK

işaretle -herkesin baktığı yere bakmayan var
Tek başına halkın iktidara getirdiği Menderes nerelerde hata yapmıştı.Niçin halk sokaklara dökülmedi ?.Bugün 15 Temmuz darbe girişimini önleyen halkımız,1960 darbesinde kırık not aldığı dersten başarıyla geçmişti.Şuurlu gençlik yetiştirmek sevdalısı,ancak iktidar tarafından ezilmiş Osman Yüksel Serdengeçti'lerin yazılarını okursak dün ve bugün yapılan yanlışları kolaylıkla görebiliriz.Söz Osman Yüksel'in:
"Her konuşmasında memlekette "irtica yoktur"diyen Menderes,bundan bir hafta evvel G.Antepte söylediği bir nutukta,kendisinin inkilap softaları diye hitap ettiği adamlar gibi,Ahmet emin Yalman'ın başmakalesini okurcasına'Memlekette irtica vardır,irtica kan dökmüştür'dedi.Serdengeçti mecmuasından bazı yazılar okuyarak bizi bir devlet adamına yakışmayacak bir ağızla kötüledi.Milliyetçiler derneğini ve buna muvazi faaliyet gösteren teşekkülleri adeta koministlikle itham etti !Benim yazımı ele alarak:
'Bu ilahi cezbeye tutulmuş zatlar,laikliğin yanlış anlaşıldığını,dinselliğin alıp yürüdüğü devirde(CHP nin devrini kastediyor)nerede idiler?'diye sorduŞimdi ben bu suale cevap veriyorum:Sayın Menderes..Ben o devirde henüz talebe idim.İstikbalimi hiçe sayarak fakülteden dahi kovuymayı göze alarak ,imansızlarla çetin bir mücadeleye girişmiştim.Bu yüzden zincirlere vurulmuştum.CHP 'nin ve nutuklarında sık sık bahsettiğin meşhur tabutluklarda idim.Siz bize yapılan işkenceleri ,bizim feryatlarımızı seçim nutku haline getirerek iktidara geldiniz.Şimdi ben size soruyorum:Siz o zaman nerede idiniz. ve ne yapıyordunuz.Siz o zaman CHP prensiplerine bağlı işgüzan bir mebusu ,müfettişi.İnönü'nün sadık bir bendesi değilmiydiniz ?Milliyetçiler derneğini randevu evi basar gibi bastınız.CHP dinimize baskı yapıyordu ,siz baskın yaptınız.Pir aşkına mücadele edenleri tevkif ediyor bastığınız dalı kesiyorsunuz."
Serdengeçti bu konuşmadan sonra ,Malatyada gazeteci Ahmet Emin Yalman'ın vurulmasından dolayı 11 ay tevkif edilerek yatacağı hapishaneye gitmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder