12 Ağustos 2021 Perşembe

YALAN ÜZERİNE

 Melami mürşitlerinden İzmir Tire'de yaşayan Lütfi Filiz hazretleri anlatır: "Ben saatçilik yaparken , müşterilerime daima doğru söylemeyi adet edinmiştim. Saatlerini tamir edemediğim zaman "Yapamadım" derdim. Bu sözüm üzerine bazı müşteriler saatini alıp giderdi. Bir gün dükkanıma sakallı bir adam geldi. Bu durumu görünce bana "sen terzi misin saatçi mi?" diye sordu. "Saatçiyim" deyince bu yaptığımın doğru olmadığını, ve soranlara "Saatin yapıldı ancak ayar için bir kaç gün daha kalması lazım" demen gerektiğini söyledi. "Böyle söylersem yalan olmayacak mı?" diye sorduğumda da "önemli olan gönül kırmamaktır. Gönül kırmamak için söylenecek ufak yalanları Allah da mazur görür. Ayar için kalması lazım dediğinde müşteri özel bir ilgi gösteriyor düşüncesiyle iş yapılmamasına rağmen memnun ayrılacaktır. İkinci kez geldiğinde saati yapılmış olacağı için , ilk önce söylenen yalan olsa bile hakikate doğru sayılacaktır. Önemli olan gönül almak, gönül yapmaktır. Doğru söyleyip gönül kırmaktansa , gönül kırmadan işi halletmek daha iyi değil mi? dedi. O kişi gittikten sonra ben bu yöntemi uyguladığımda , saat sahiplerinin "olur ustu, üç gün değil bir hafta kalsın  ama iyi olsun" dediğini duymaya başladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder