12 Ağustos 2021 Perşembe

HAK TEALANIN ÖĞRETTİĞİ İLİMLER

 "Hz.Peygamber buyurdu:"Rabbim bana sual sordu.Ben O'na cevap veremedim.Keyfiyetsiz bir tarzda elini iki omuzumun arasına koydu.Ben o elin serinliğini kalbimde hissettim.Böylece beni geçmiş ve gelecek ilimlere varis kıldı.Ayrıca bana çeşitli ilimler de öğretti.Rabbim, bir kısım ilmi gizli tutacağıma dair benden söz aldı.Çünkü benden başka hiç kimsenin onu taşıyamıyacağını biliyordu.Başka bir ilimde beni muhayyer kıldı"İstersen başkasına söylersin, istemezsen söylemezsin" dedi.Kur'anı bana öğretti.Cibril devamlı olarak bana hatırlatıyordu.Ve daha başka bir ilim var ki , onu herekese söylemeye beni memur etti. ve "Öyle bir ilim var ki, gizlenmiş mücevherat gibidir.Onu ancak arifi billah olanlar bilirler.Bu ilimden konuştukları vakit , Allah'dan gafil olan kimseler anlamazlar.Bu yüzden Allah Teala'nın kendi fazlından ilim ihsan ettiği alimleri sakın küçük görüp tahkir etmeyin.Çünkü, aziz ve celil olan Allah onlara o ilmi verirken tahkir etmemiştir".

Hz.ali efendimiz bu hadise istinaden buyurmuştur:"Eğr ben hazret-i peygamberin ağzından duyduğum sırları size söylesem , siz "Ali, yalancıdır.Bunu kim duydu ki?" dersiniz.

Hz.Resulullah torunu Zeynel Abidin hazretleri :

Ey rabbim, eğer ilmin özünü açıklasaydım,Elbette bana sen puta tapanlardansın derlerdi.ve hem Müslüman yiğitler de kanımı dökmeyi helal görürlerdi.Ki onlar kendilerine gelen güzeli çirkin görürler,öyleyse ben ilmin hakikatını gizlemeliyim,Cahil olanlar Hakk'ı görünceye dek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder