28 Ağustos 2021 Cumartesi

NECİB SULTAN'DAN

 Hayatında karşılaştığı bazı şahsiyetlerden bahsetti.Bunlardan Fransızlar zamanında Belen sancağında Belediye başmanlığı yapmış İbrahim Dönmez'le alakalı bloğun önceki yazılarında kayıtlar mevcut idi.Bu şahsiyet Hem fransızlardan para almış hemde Atatürk'ün Hatay ilhakı için gönderdiği paralardan bir servet edinerek bu parayı gayrimenkule yatırmıştı. 

Diğer bir şahsiyet Esat bey isimli birisi.Fransızlar işgal altındaki yıllarda bu şahsiyete askeri rütbe dahi verip yüzbaşılığa kadar yükseltmişti.Tüm kaçakçılık işlerini organize etmekte idi.Çok cimri birisi idi.Hatay7ın iltihakından önce gayrimenkul zenginiolanlardan sirisi olup iki kızı vardı.iltihaktan sonra Erzin pasajında göstermelik dükkan açmışlardan idi.maksat ticaret olmayıp yerlerinin belli olması idi.Her akşam rakı çer "Yaptığım kötülükler beni rahatsız ediyor,içerek onlardan kurtulmaya çalışıyorum dedi.Çevre dükkan sahiplerinden üç kişi bir de ben bu şahsı ziyarete gitmeye karar verdik.Hasta demişlerdi.üç arkadaş giderken bir şişe rakı aldılar.Ben bu hediyenin maliyetine karışmam dedim.ancak arkadaşlar muziplik yapıp şişedeki rakıyı enjektörle boşaltıp içine su koymuşlardı.Evine gittik.bize kahve ikram etti.Ertesi gün sabah namazından sonra ben terzidükkanını açtım.baktım Esat bey de dükkanı açmış.Hayret ettim.diğer üç arkadaş o gün ve devam eden iki gün dükkan açmadılar.Esat Beye hayırdır komşu sabah erkencisin dedim.Bana şunu anlattı."Sen haramdan uzak durursun,diğer üç arkadaşı bekliyorum" dedi.meğer akşam rakı içmek için mükellef sofrasını hazırlatmış,bardağa rakı koydum zannıyla hediye götürülen şişeden doldurmuş ağzına aldığında su olduğunu anlamış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder