31 Ağustos 2021 Salı

AŞIK FATMA AHISKA

 Geylani teyze'nin dilinden Aşık Fatma Ahıska:

"Aşık annemi İstanbul/Merter'de tanıma şansına eriştik.Birbirimizi çok sevdik.Kocam Şükrü,çok içki kullanırdı.Sabah akşam içerdi.Bense kadiri tarikatına bağlı idim ve bana Geylani teyze derlerdi.Aşık annemi çok sevdiğim için aşık annemin zikirlerine katılırdım.Eşimin içki müptelası olmasından çok rahatsızdımBir gün namaz kılarken aşık anneme "Hu aşık anne " diyerek gönlümden kocamla alakalı dilekte bulundum.

Aşık annem durup dururken bana yemeğe gelmek istediğini söyledi."Yemekleri hazırla bu akşam sendeyim" dedi.Eve geldim baktım ki eşim çoktan içmeye başlamış.Kocama hitaben "Şükrü ! Aşık annem bize misafir gelecek keşke alkol almasaydın daha iyi olurdu" dedim.Eşim Şükrü de bana "Gelirse gelsin ne yapalım"dedi.bu sözü beni iyice kırdı.Sofrayı hazırladım,aşık anneyi beklemeye başladım.

Akşam saati Aşık anne geldi.Sofraya oturduk.Şükrü elinde bardağı ile sofraya geldi,"Bir sakıncası var mı Aşık anne? diye sordu.

Aşık Anne'yi hiç böyle celalli görmemiştim."Gel kardeş otur karşılıklı içelim" dedi.Bana da "Geylani şişeyi getir!Masaya ortaya koy" dedi.Aşık annemin bu halinden bir şeyler olacağnı hissettim..Aşık Anne kendinde değildi,birden ayağa kalktı"Hu hu Himmetin hazır olsun Metli Babacığım" deyip içki şişesini başına dikip içmeye başladı.Aşık annemde bir şey yoktu,eşim Şükrü Banyoya gidip istifrağ etmeye başladı.Birden bire firlayıp Şükrü'nün yanına gittim ne oldu? dedim.Durumu hiç iyi değildi.Aşık anne rabıtaya daldı.öyle oturdu.Şükrü sabah 05 'e kada rkustu Tam Sabah ezanı okunurken Aşık anne Şükrüye sarıldı,sırtını sıvazladı,sıvazladı "Metli sultanım himmetin hazır olsun" dedi.

Ve bu son oldu.Eşim Şükrü bir daha asla ağzına aylkol almadı.Zaman içerisinde namaza başladı ve karı-koca olarak Hacca gittik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder