14 Ağustos 2021 Cumartesi

EVLİYANIN MANEVİ GARANTÖRLÜĞÜ

 Alparslan'ın manevi hocası Buharalı Ebu Cafer Muhammed hazretleri idi. Alpaslan'ı mana yönünden eğitti  ve sonra müjdeyi verdi:"Sendiyar-ı Rum'un(Anadolu'nun) kapısını kapanmamak  üzere İslam'a açacaksın" Bu manevi garanti üzerine Alpaslan, mağrur Dyojen'in ordusunun karşısına dikilmiştir.26 Ağustos Cuma günü Malazgirt ovasında askerlerinin önünde atından inen Alpaslan secdeye kapandı ve: "Yarabbi, azametin karşısında yüzümü yere sürüyor, senin uğruna savaşıyorum. Yarabbi, niyetim halistir. Bana yardım et. Sözlerimde hilaf varsa beni kahret" dedi. secdeden kalktıktan sonra askerlerine :Burada Allah'tan başka bir sultan yoktur. Emir ve Kader O'nun elindedir. Bu sebeple savaşmak arzusunda hürsünüz, isteyen savaşacaktır der. Beyaz elbiselerini göstererek: "Bu elbiseyi özellikle giydim. Şehit olursam onu kefen sayın. O zaman ruhum semalarda olacaktır.
Perişan ettiği düşman imparatoruna misafir muamelesini yaptığını hayretle izleyenlere: " Bu zafer, ilahi yazgının ihtişamlı bir sonucudur. Herkes rolünü oynadı. Bu yüce anın şükrü için başka türlü düşünemem"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder