20 Kasım 2020 Cuma

SİYASİ GÖRÜŞ AYRIMCILIĞININ İLK ANISI

Orhan isimli dostumuz anlatmıştı.Yaz tatilinde harçlığımı çıkartmak için İskenderun Demir Çelik fabrikasına gittim. Bana bir iş gösterdiler. Anarşi ve siyasi görüş ayrımcılığının zirve olduğu "Anarşi "zamanı idi. İş verilen bölümde kısa boylu bir ustabaşı vardı. Onun da ismi "Orhan"olduğu için "gel adaşım" dedi ve bana bir iş gösterdi. Bir kaç saat sonra ben çalışırken "olasılık" kelimesini kullanmışım. Daha on altı yaşındayım. Beş kişi üstüme çullandı ve beni dövmeye başladılar. Orhan usta yetişti beni onların elinden aldı. Yan tarafta çalışmakta olan başka bir işçi gurubunun şefine bağırdı:"Haydar. Bu adamı al sizdenmiş." Meğer benim ilk geldiğim yer sağcılara ait bir bölümmüş. Ben "olasılık" kelimesini kullanınca bu solcu deyip beni dövmüşler. Haydar diye çağırdıkları bölüm ise solculara aitmiş. Biz siyasi fikirden dolayı ilk dayağımızı yemiştik. Amma ay sonunda bana verdikleri para, benim için o kadar büyük idi ki yediğim dayağı unutturmaya kafi gelmişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder