20 Kasım 2020 Cuma

ALPASLAN'IN SON SÖZLERİ

Malazgirt savaşını kazanarak anadolu kapısını müslümanlara açan büyük komutan Sultan Alpaslan Yusuf isimli kale komutanı bir askere kızarak ona hakaretamiz bir ceza verdi.Kale Komutanı Yusuf:"Bir askere böyle ceza verilir mi?diye isyan edince Alpaslan çok hiddetlenip ona bir ok attı.Ancak isabet kaydettiremedi.Bunun üzerin kılıcını çekerek üzerine hücum ettiğinde ayağı kaydı ve yere tökezledi.Fırsattan istifade ani bir hamle ile sıçrayan Yusuf , akıbetini sezmiş olacak ki bıçağını sultana sapladı.Alpaslan 46 yaşında ruhunu teslim ederken şu sözleri söyledi:"Akıllı ve tecrübeli bir adamın bana iki nasihatı vardı:birisi, kimseyi hakir görmemek, diğeri de kuvvetine güvenmemek .Hayatımın son günlerinde bu hasihatları ihmal ettiğimden hata ettim.Dün bir tepeden askerimin çokluğunu ve heybetini seyrederken yer sarsılıyor sanmıştım.Bana bir gurur geldi.Dünya padişahıydım; bana kimse karşı gelemez demiştim.Şimdi Allah'dan mağfiret diliyorum"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder