14 Kasım 2020 Cumartesi

ÜÇ ADIMDA HAKK'A ULAŞMA YOLU

Bir Zata sormuşlar: Hakk'a nasıl vasıl oldun? Hazret cevap vermiş:Üç adımda. Bir adım attım, dünya arzularını terk ettim.Bir adım daha attım ahiret arzularını terk ettim. Üçüncü adımda Hakk'a vasıl oldum. Böyle kimse dünya malına çalışmaz değil, kalbinden dünya sevgisini atar.İnsanlarla konuşurken kalbinden , gönlünden Allah Teala korkusu, sevgisi çıkmaz.Ancak bir kimse tenhaya (uzlete) çekilirse bu huzuru tutturması kolaylaşır. Hz.Ömer efendimiz Hz.Veysel Karani'ye üç soruyu üst üste sorunca "Sen beni hakikat aleminden geri bırakıyorsun" buyurdu.Bu hususta Seyyid Nizamoğlu hazretleri şunları buyurmuştur: *Elden kor mülk ile malı, terk eder ehli ıyalı *Mevlası ile olur hali, Hakk'ı seven aşıkların *Dünyaya bakmaz gözleri, Zikrullah olur sözleri *Topraktır yerde yüzleri, Hakk'ı seven aşıkların. *Evliya durur her biri, Ne gılman ister ne huri. *Maksatları Hakk didarı, Hakk'ı seven aşıkların *Seyyid Nizamoğlu yine, Hakk'a gider döne döne, *Kul olmuşlar yana yana, Hakk'ı seven aşıkların

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder