24 Kasım 2020 Salı

AHMET KAYHAN DEDE

Doğumu 1891-Pütürge vefatı 1998 Ankara. Nakşibendi geleneğinde yetişmiş bir veliyyullahtır. Evi Anakara Dikimevi semtinde mütevazı bir yerdir. Yazın sıcakta bile hazret üşür, kalın giysiler içinde oturur, devamlı çay ve tütün içerdi. Devamlı tütün içmesine rağmen ayrılırken elini öpenler mis gibi bir koku hissedermiş. Kayhan Dedeye biri soruyor: " Efendim benim Mürşidim öldü, ben şimdi ne yapayım?" Hazret cevap verir:"Evladım baştan ölmeyen mürşit seçmen lazımdı" Başka bir zaman birisi soruyor:"Efendim TV den bir dini program seyrederken öğrendim, şimdi her gün beş bin adet şu esmayı çekiyorum, artırayım mı, azaltayım mı?"Hazret buna şöyle cevap veriyor:"Ben askere gittiğimde, bir zaman sonra komutan bizi atış talimine götürdü.Sıra bana gelince elime beş adet mermi verip atış yapmamı söyledi. İlk atışta on ikiyi vurunca elimdeki kalan dört mermiyi geri aldı ve bir daha atış talimi yaptırmadı"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder