22 Kasım 2020 Pazar

İHTİLALLERİN KAYNAĞI

Bütün ihtilallerin kaynağı İKİ TEMEL SEBEBE DAYANMAKTADIR.Bu iki temel sebep aynı zamanda bütün kötü ahlakın da menbaıdır. Birinci sebep:"Ben tok olayım, başkası açlıktan ölsün bana ne?" düşüncesinin kafalara yerleşmesi, İkinci sebep:"Sen çalış, ben yiyeyim" prensibinin revaç bulmasıdır. Halbuki toplum hayatı , zengin ve fakirler arasındaki muvazene unsurlarıyla rahat ve huzur bulur.Bu muvazenenin kurulabilmesi için hürmet ve itaat bulunması zaruridir.Oysa "Ben tok olayım, başkası açlıktan öle bana ne?" diyen zengin; zulme, ahlaksızlığa ve merhametsizliğe; "Sen çalış, ben yiyeyim" diyen fakir ise , kine, hasede ve çatışmaya yönelecektir. Emekçi -Sermayedar çatışmasının nedeni budur. Batının önleyemediği sınıflar çatışmasını,Kur'an bir emir ve bir yasağı ile fevkalade önlemiştir. Zekatı farz kılarak zenginin fakiri gözetmesini katiyetle emretmiş, faizi haram kılarak da fakirin sömürülmesini yasaklamıştır. Bugün iktidar kendi zenginini yaratmıştır.Ağırlıklı olarak tüm devlet ihaleleri Davet metodu ile onlara verilmekte,Devlet mal varlığı belli kişilere akmaktadır.Şeffaflık yok olmuş,denetimsizlik ilke olmuştur.Halka sosyal yardım adı altında verilen damlalar halkı tatmin etmeyecek,İktidar çevresinin israfı aç insanları tahrik edecektir.Cenab-ı Hakk bu ülkeyi bir iç çatışmadan muhafaza etsin. Halk efkarı, Fransa'da mevcut düzene ve Krala bağlı olmakla beraber, zaman zaman şikayetlerinin açık tezahürlerini ve perişaniyetlerini gösteren miting ve yürüyüş yapan çoğu kadın on binlerce Fransız"Ekmek isteriz" diye bağıran insanlara "Ekmek bulamıyorsanız pasta yiyin" şeklinde cevap bulmuştur.Bu siyasi düzeni devirmek isteyenlere fırsat olup fakir halkın sırtına basarak yükselen bir ihtilalcilerin ekmeğine yağ sürmüştür."Maaşınızı dolarla mı alıyorsunuz" diyenle iki yüz küsür sene önce verilen cevap aynı ifadelerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder