24 Kasım 2020 Salı

HAYVAN HAKLARINI KİMDEN ÖĞRENMELİ?

HAYVAN HAKLARINI KİMDEN ÖĞRENELİM? Tabi ki Cenab-ı Resulullah’tan. Mekke’nin fethine giderken askerin yolu üzerinde yavrulamış bir köpeğe rastlayan Resulullah(sav), köpeğin başına birisini nöbetçi dikerek geçen ordunun onu ezmemesini temin etmiştir. Ömrü fahişelikle geçen bir kadının, çölde susuz kalmış bir köpeğe, ayakkabısını kap olarak kullanıp kuyudan su alıp sulaması hareketi nedeniyle affolunup cennete girdiğini anlatmıştır. Aksine kedisini aç bırakıp ölümüne neden olan kadının cehennemlik olduğunu belirtmiştir. Devesine fazla yük yükleyen birisini Efendimiz ikaz etmiş ve yasaklamıştır. Bir çok kitaplar yazmış olan alim birisi dünyayı değiştikten sonra rüyada arkadaşına görünür ve ona:Elhamdülillah hesabım iyi bitti.ama beni kurtaran sizin sandığınız gibi ne eserlerim, ne talebelerim, ne de hayır ve hasenatım. Bir gün kitap yazarken bir sinek , mürekkep şişesinin içine düşmüş ,devamlı çırpınıyor.Ona acıdım ve şöyle kalemimin ucuyla onu bulunduğu yerden alıp şişenin kenarına bıraktım.Sinek biraz durdu, sonra silkelendi ve uçtu.Bu hareketim nedeniyle affa mazhar oldum. Cerrahi Tekkesinin mürşidi Muzaffer Ozak hazretleri anlatmıştır: Hattat Yakut el-Mustasımi bir gece, Kuran-ı Kerim yazarken kamış kaleminin üstüne bir sinek konmuş. Yakut, sineğin rahatını bozmamak için yazmayı bırakmış, durup beklemiş. Sinek, kalemdeki mürekkebi içmiş ve uçup gitmiş.O gece rüyasında Allah tarafından kendisine hitap olunmuş: “Yazdığın Kuran-ı Kerimde riya vardı ama o sineğe merhametinden dolayı seni affettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder