28 Kasım 2020 Cumartesi

İYİ KÖTÜ DİYE AYIRMAK

Halveti,Şabani,Melami geleneğinin büyük velisi Fatih Baştürbedarı Ahmet Amiş Efendi(1807-1920)den bir hatıra: "Aziz Sultan7a , mürşidi Ömerül halveti hazretleri :"Ahmet bana çarşıdan iki horoz al,gel"diye buyuruyorlar.Ahmet Amiş efendi de birisi bir kuruşa, diğeri iki kuruşa iki horoz alıp dergaha getiriyor..Ömerül Halveti hazretleri horozların birisi bir elinde, diğeri diğer elinde olmak üzere "Ahmet bunlardan hangisi iyi" diye soruyorlar."Efendim, bunu iki kuruşa, diğerini bir kuruşa aldım" diyorlar.Mürşid:"Ben sana ne soruyorum, sen ne söylüyorsun" buyuruyorlar.Tekrar hangisi iyi , hangisi kötü diye soruyor.Üçüncü soruşta da Ahmet Amiş sultan:"Efendim ne bileyim bunu iki kuruşa bunu bir kuruşa aldım" deyince Ömerül halveti hazretleri tebessüm ederek:"Ahmet buna kötü, şuna iyi deseydin, seni dergahtan kovardım" buyuruyorlar. MALESEF ÇOĞUMUZ ŞU İYİDİR, BU KÖTÜDÜR DİYE PROTEST BİR ANLAYIŞ İÇİNDE ALLAH'IN İŞİNE KARIŞMAKTAYIZ.Halbu ki Allah'ın işine karışmayıp, Allah'a karışmak gerekir ki huzur bulalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder