22 Kasım 2020 Pazar

GÜNAHINI KANIYLA TEMİZLEYEN SAHABE:MUAZ BİN MALİK

Muaz nasıl olmuşsa nefsine uymuş ve bir kadınla zina yapmıştı. Pişmanlık içinde Resulullah’a geldi ve günahını itiraf etti. Efendimiz arkasını dönerek”Sana yazıklar olsun, git Allah’dan bağışlanma dile” dedi. Muaz tekrar huzura geldi ve “Ben zina ettim”diye ikinci kez tekrar etti. Resulullah yine sırtını dönerek duymamazlığa geldi. Muaz “Beni temizle Ya Resulullah!Ben zina ettim” Ebubekir efendimiz Muaz’ı ikaz ile:”Dördüncü kez ikrar edersen sen recmedilmek zorunda kalırsın”   demiş ise de dördünce kez bu ikrarı yaptı. Şeriatın uygulanması gerekmekte idi. Resululah onu mahkeme eder ve Muaz suçunu aşikar bir şekilde ikrar eder. Efendimiz yanındakilere sorar:”Muaz’da bir delilik var mıdır?”Sahabe yoktur der. Mazeret bulma adına efendimiz yine sorar:”Muaz içkili midir?”Sahabe “Hayır.Sarhoş değildir” der. Çaresiz recmedilmesine karar verilir. Muaz Medine dışına çıkartılır. Ceza infaz edilir. Efendimize durum anlatılır.Efendimiz:Keşke bıraksaydınız. Belki Allah tevbesini kabul ederdi”.Muaz hakkında duyduğu çeşitli söylentiler üzerine Efendimiz onun imanının Medine’deki kırk Müslüman imanına denk olduğunu beyan buyurmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder