13 Kasım 2020 Cuma

AŞK YOLUNUN CİLVELERİNDEN

Herkesin aşık olduğu birisinin aşk yolunda saçını ağarttığı bir ihtiyar dedi ki"Ey Peri, bütün akıllılığıma rağmen senin yüzünden adım deliye çıktı. Lütuf gözünü açıp halime bir bak.üzüntü pasını gönlümden sil "dedi. Taze genç , kocamış ihtiyarın halini görünce onun nefesinden doğruluk kokusunu duymadı. dedi:"A dağınık bakışlı ihtiyar, yüzünü arkaya çevir de bak. Orada bir gül yanaklı var ki, dünya onun yüzünden dolayı gül bahçesidir. O gökyüzünün güneşi gibidir ben ise ay'ım. Ben onun en değersiz kölesiyim o ise şahımdır. Aşıklar onun güzelliğine bakınca, ben kimim de benim adımı ansınlar?" Zavallı ihtiyar orada kim olduğunu görmek için o yöne bakınca o güzel dedi ki:"Bizimle sevda yolunu tutanın, başka yere bakması layık değildir.İki görme adeti hevestendir. Aşkın kıblesi tekdir, o kadar" Tasavvufta muhabbet kişinin şeyhine olmalıdır. Bu muhabbet bölünürse insan yol alamaz. Bazen şeyhler başkalarını metheder ki acaba müridin gönlü oraya gidecek mi diye.Eğer müridin gönlü oraya kayarsa kayıp etmiştir.Hak Teala miraç esnasında Efendimiz (sav) için :"MA ZAĞAL BASARU"-onun Gözü kaymadı" buyurmuştur. Derlerki o esnada etrafta o kadar güzellikler vardı ki Efendimiz hiçbirisine iltifat etmedi sadece Hakk'a nazar ederek yürüdü. Tasavvufta da denilirki ucu sivri kazık yere çakılırsa dik durur. Ancak çatal olan bir kazık yere batmaz. Çataldan kasıt, gönlünde ikinci bir sevgi bulunan demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder