15 Ocak 2020 Çarşamba

SEBEBLERİN ASLI

Bir mahlukdan sana bir zulüm erişir; hakikatte o bir alet gibidir. Arif odur ki alete değil, Hakk'a rücu ede ve eğer zahirde alete rücu ederse, cehlinden etmez, belki bir maslahat icabı içindir. Nitekim Hz. Beyazid (k.s) buyurur ki "Bu kadar yıl vardır ki, bir mahluka söz söylememişimdir ve mahluktan söz işitmemişimdir; velakin halk böyle zannederler ki, onlara söylüyorum ve onlardan işitiyorum. Zira onlar muhatab-ı ekberi görmüyorlar. Çünkü benim halime göre onlar sada gibidirler. Akıllı olan dinleyicinin iltifatı, sese olmaz. Nitekim bilinen bir örnektir: Duvar çiviye "Niçin beni yaralıyorsun?" dedi. Çivi de "Beni mıhlayana bak " dedi
BİR KİMSEDEN BİR KİMSEYE ZARAR GELİRSE, O ZARAR YAPAN KİMSE, HAKK'IN KUDRET ELİNDE BİR MIZRAK GİBİDİR. EY İNSAN SANA BİR FENALIK GELDİĞİ VAKİT , DOĞRUDAN DOĞRUYA O MIZRAĞI KULLANAN HAK'DAN İSTE, YOKSA AHMAKÇA, KÖRCE MIZRAKTAN İSTEME, O MIZRAK ŞAH-I HAKİKİ OLAN HAKK'IN ELİ KUDRETİNDEDİR....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder