22 Ocak 2020 Çarşamba

ALLAH İLE PEYGAMBER VE EVLİYA İLİŞKİLERİ

Bir maşuk aşıkından sordu ki: "Kendini mi ziyade seversin yahud beni mi?" Cevap verdi ki:" Ben kendimden ölmüşüm ve seninle diri olmuşum. Kendi benliğimi unutmuşum ve senin benliğinden bilici olmuşum. Kendi kudretimi yele vermişim  ve senin kudretin ile kadir olmuşum. Eğer kendimi seversem seni sevmiş olurum; ve eğer seni sever isem kendimi sevmiş olurum"
Hak Teala peygamberlerine ve insanı Kamillerine buyurmuştur:"Benim sıfatlarım ile halkıma çık! Seni gören beni görür. Sana yönelen bana yenilmiş olur ve seni seven beni sever" Bu kelam Hz. Beyazıt hazretlerinin kalbi şeriflerine Hak Teala tarafından vaki bir ilahi hitaptır. Her bir arifin bu hitaptan nasibi vardır. Bu makam zevki ve vicdani olduğu için yazmak ve söylemek anlaşılır  bir şey değildir.
Hz. Mevlana efendimiz aşıkların peygamberidir.Rubailerinde buyurur:
"Aşk geldi damarlarımdaki kanım gibi oldu
Varlık boşalıp her tarafım yara ile doldu
Zabt eyledi yaram bütün ecza-yı vücudu
Kaldı kuru bir ad bana , baki hep o oldu"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder