18 Ocak 2020 Cumartesi

KUTBİYYET RESULULLAH (SAV) BİLMEKLE OLUR

Şeyh Ebül Abbas et-Tanci (k.s) anlatır ki Tarikatı sufiyyeye süluk için vaktin gavsı Ahmet er-Rifai (k.s) hazretlerinin huzuruna geldim. Hazret buyurdu "Ben senin şeyhin değilim, şeyhin "Kana" denilen yerdeki Abdürrahim'dir, oraya git" emrini verdi. Hemen oraya gittim ve şeyh Abdürrahim hazretlerinin yanına girdim. Hazret beni görünce "Resulullah efendimizi marifeti tamme ile bildin mi?"diye sordu. Hayır dedim."Öyleyse göklerin ve yerlerin vücudunun nuru Efendimiz'i bilip öğrenmek için Beyt-i Makdis'e git" dedi.Vaktaki Mescidi Aksa 'nın asitanına ayağımı koydum; yerlerin, göklerin, arşı kürsiyi Resulullah (sav) efendimiz ile dolu gördüm. Hemen şeyhime döndüm. Tekrar "Habib-i Kibriyayı bildin mi?"sualini irad etti."Evet" dedim. İşte şimdi tarikatın kemal buldu. Zira aktabın kutbiyyeti, evtadın vetediyeti, evliyanın velayeti, ancak Resulullah Efendimiz'i bilmekle hasıl olur" buyurdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder