22 Ocak 2020 Çarşamba

KİŞİLERİ RAB İTTİHAZ ETMEK

Yeni Müslüman olan Tay Kabilesi lideri Adiyy b. Hakem şöyle anlatıyor: 
"Medine'ye geldim. Mescitte Rasulullah'ın etrafındaki sahabelere; "Onlar, Allah'tan başka bilginlerini ve rahiplerini de kendilerine Rab edindiler" (Tövbe 31) ayetini okurken gördüm ve boynumda gümüşten bir haç olduğu halde yanına geldim; "Ey Allah'ın Resulü! Ben eskiden Hristiyandım ve Hristiyanlığı iyi bilirim. Biz hiç bir zaman âlimleri, rahipleri rab edinmedik, onlara ibadet de etmedik. Bu ayette Allah ne demek istemiş" dedim. 
Bunun üzerine Hz. Muhammed (s.a.v ); "Ey Adiyy! Çıkar o boynundaki putu." (Ben de çıkardım). 
"Ettiniz Adiyy, ettiniz" dedi. "O rahipleriniz, âlimleriniz, okumuş insanlarınız size, Allah'ın kitabına muhalif olarak helal ve haram (yasak serbest) koymadılar mı?" Ben de, "evet ya Rasulullah, onlar okumuş kimselerdi, böyle yaparlardı." 
Bunun üzerine; "İşte onların bu yaptıkları (Allah'ın kitabına muhalif ) Rab'liktir. Sizin de, onların dediklerini benimsemeniz, uymanız onlara ibadetinizdir" dedi. (İbn Kesir Tefsiri, C.7, sayfa 3456, İmam Ahmed; Tirmizi, Cem'ul-Fevâid, IV, 68 ve İbn Cerir)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder