4 Ağustos 2019 Pazar

PEYGAMBER, MÜMİNLERİN BABASIDIR

Efendimiz (sav) buyurmuştur:"Ben Allah'ın nurundanım ve müminler benim nurumdandır".
Yani Ey iman sebebiyle sair insanlar üzerine faziletli olan müminler! O sebepten ben sizin için veledine valid menzilesindeyim ki, sözler benim cüzlerimsiniz; ben sizin küllünüzüm"Bu kelam lisanı Nebevi-den sadır olduğuna göre, doğru olduğu gibi, küll olan varisi nebevvi'den(evliyaullahdan) sadır olduğununa göre de sadıktır. Bedenden bir uzuv kesildiği vakit o uzuv nasıl kokarsa inisanı kamilden ayrı olanlar da böyle ölü gibi kokarlar. Ne zamanki insanı kamile bağlanırlar o zaman uyanırlar. Cenab-ı Pir bir gazelinde buyurur:"Ey seferde uyumuş, ey vanını vermemiş olan ölü. Sıçra ki kervan gitmiştir. Ey gönül! bir dem olsun uyan"...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder