7 Ağustos 2019 Çarşamba

HAZRETİ MEVLANA'DAN

MEN BENDE-İ KUR'ANEM EĞER CAN DAREM
MEH HAK'İ REH-İ MUHAMMED MUHTAREM
HERKES Kİ CÜZ İN SUHAN Zİ MEN NAKL KÜNED
BİZAREM EV O VÜ ZAN SUHAN BİZAREM
Tercemesi:
"Canım sağ kaldıkça Kur'an'ın kölesiyim ben. Seçilmiş Muhammed'in yolunun toprağıyım ben. Kim, bundan başka bir söz naklederse benden; ondan da bizarım, o sözden de bizarım ben"
Bu beyti Hasan Ali Yücel şöyle nazmen terceme etmiştir:
"Can tende var oldukça kulum
Yol toprağıyım Peygamber-i zişana
Hakkımda bunun zıddını söz etse biri
Vay bu söze, vay öyle diyen insana"
Bu beyitleri nazmen terceme edenlerden biri de rahmetli Emin Işık efendidir.
"Bendeyim Kur'ana candan, tende can durdukça ben,
Bir küçük toz zerresiyim ben Muhammed yolunun
Kim ki bundan başka bir söz nakleder ise benden
Bezmişim billah hem ondan hem de sözünden onun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder