14 Ağustos 2019 Çarşamba

HAZRETİ ALİ EFENDİMİZİN ÜÇ YÜCE ADETİ

Hz.Ali Kerremellah veche hazretleri'nin üç yüceadeti vardı.Misafir geldiğinde önüne bal çıkartır.İkincisi fakirlere şalvar ve gömlek giydirir.Üçüncüsü ise her mescide mumlar gönderirdi.
Yakınları bu üç adetin sırrını kendisinden sordular.O da "Fakir misafirlere, damaklarının tatlılaşıp hakkımda dua etmeleri için zülülmüş bal ikram ediyorum.Belki bununla ölümün acılığı da benim damağımı tatlılaştırır.Miskinlere şalvar ve gömlek vermeme gelince , bunu da bana dua etsinler ve "İnsanlar yalınayak  ve çıplak olarak haşrolunurlar" hadisinden ötürü yapıyorum.(Böylece) bütün insanlar, çıplak olarak haşrolunduklarında avret yerimi kapatacak ve giyinecek bir şeyim olur da büyük günün toplantısında rezil olmam.Mescitlere mumlar göndermemin amacı şudur:"Yüce Tanrı, benim karanlık mezarımı herkese yaygın olan lütfuyla nurlandırsın; o dar ve karanlık mezarda beni ışıksız bırakmasın "diye buyurdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder