30 Eylül 2016 Cuma

SARHOŞLUKLAR

Aşk sarhoşları olan ariflerin sekr dediğimiz manevi sarhoşluklarındaki söylemlerini ciltler izah edemez.İbni arabi hazretleri:
"Bütün suretleri kabul eder oldu benim kalbim
Gah Tevrat levhalarına
Gah Kabe duvarlarına
Gah ceylanların otlandığı o vadiye
Benim mezhebim aşktır.
Aşk bineği beni nereye götürürse
Benim benim dinim imanım orasıdır


Mevlana hazretleri sekr halinde şunları söylemiştir:
"Bugün seher vaktinden beri sarhoşuz,darmadağınığız,perişanız
Mademki darmadağınık olmuşuz
O zaman darmadağınık sözler söyleyelim"


HAFIZ DİVANINDA:
EY SAKİ, KADEHİ DÖNDÜR, MECLİSTEKİLERE VE BANA SUN
çünkü AŞK ÖNCEDEN KOLAY GÖRÜNDÜ
AMA SONRADAN MÜŞKÜLLER MEYDANA GELDİ


Nesimi hazretleri ifade etmiştir:
Nesimi saki lütfundan bugün mest-i tecellidir
Beni mest eyleyen daim o meyden Mustafa gördüm


Niyazi Mısri ise:
Zahida ayık dururken anlamazsın sen bizi
Cur'ay-ı safi içüp mestan olan anlar bizi


Alvarlı Lütfü Hazretleri;
Sakiya doldur şarabı vakt-i iftardır bu dem
Mamur eyle bu harabı lütf-ı ızhardır bu dem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder