29 Eylül 2016 Perşembe

HASEDÇİNİN CEZASI

Hikmet ehli bir adam,bir kralın meclisine katlır ,kralın huzurunda edeble durur ve şöyle der:"İyilik edene iyiliğinin karşılığı olarak sen de iyilik et.Kötüye de kötülük olarak kendi kötülüğü kafidir"Huzurda bulunan birisi,bu adamın mevkiine ve krala karşı söylediği bu hikmetli söze hased  eder.Fırsatını bulduğunda bu adamı krala kötüler:Falan adam,sizin ağzınızın çok kötü koktuğunu söylüyor".Kral:"Bu söze nasıl inanabilirim?"der.Gammaz adam:"İsterseniz çağırtın size yaklaştığında ağız kokusunu duymamak için elini hemen yüzüne nasıl götürecek"görün.
Hasedci kralın huzurundan çıkıp o adamı buldu ve evine yemeğe davet ederek bol sarımsaklı bir yemek ikram etti.sonra adamla birlikte kralın huzuruna gittiler.Adam krala yaklaştığında ,ağzının sarımsak kokusu krala gitmesin diye eli ile ağzını örtünce kral hasedcinin doğru konuştuğuna kanaat getirip , hediye vereceği kimselere bizzat kendisi mektup yazma adeti gereğince bir mektup yazdı ve o şahsa vererek valiye götürmesini söyledi.Mektup ta ise bu mektubu getiren kişinin boğazlanmasını,derisinin yüzülmesini ve içine saman doldurularak kendisine geri gönderilmesini yazmıştı.Yazılandan haberi olmayan iyi niyetli adam bu mektubu götürürken ,hasetçi,mektupta bir ödül var sanarak bu şahısa diller döktü ve mektubu ondan alarak valiye götürdü.Vali mektubu okudu adamı yakalattı.Boynunu vuracağı sırada hasetçi mektup sahibinin kendisi olmayıp falan şahıs olduğunu söylesede vali inanmadı,adamın boynunu vurarak denileni yaptı.
Bir kaç gün sonra hikmet ehli adam kralın huzuruna vardı.Kral adamı karşısında görünce şaşırdı ve mektubu ne yaptığını sordu.Adamcağız:Bir arkadaşım vardı.O yalvardı,onu benden istedi.Ben de verdim "dedi.Kral o zaman dedi ki;O arkadaşın benim  ağzımın kötü koktuğunu söylediğini anlatmıştı Doğru mu?Sen öyle demiş miydin?Adam cevap verdi:"Hayır efendim ben asla böyle bir şey demedim dedi.Peki neden benim huzurumda elini ağzına götürdün ? deyince adam:Efendim,o arkadaşın evinde sarımsaklı bir yemek yemiştik.Benim ağzımın kokusu sizi rahatsız etmesin diye elimi ağzıma tutarak konuştum"deyince Kral:Peki öyleyse, yerine dön.Kötüye kötülük olarak kendi yeter." dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder