25 Eylül 2016 Pazar

KARLI ALIŞVERİŞ-YÜZ YAŞINDA CAN FEDA EDEBİLMEK

Sahabe efendilerimizden SUHEYB (r.a)hazretleri Medineye hicret eden Peygamberimiz SAV ‘e kavuşmak için yüz yaşını aşmış olarak Mekke ‘den hicret etmiş ancak Kureyş müşriklerinden bir gurup onları takip ederek Suheybin beraberinde olanları öldürdüler.Suheyb’in yanında bir miktar oku vardı.Gayet keskin nişancı idi.Onlara dedi ki:”Ey Kureyş cemaatı.Bildiğiniz gibi ben içinizde en iyi ok atanlardanım.Vallahi ben oku adamın kalbine oturturum.Allah’a yemin ederim ki ,okluğumdaki bütün oklar bitmeden ve elimdeki kılıç tamamen kırılıp parçalanmadan yanıma yaklaşamazsınız.Bundan sonra dilediğinizi yapabilirsiniz.Benim aranızda olmamın , size hiçbir faydası olacak değil.Artık ben ihtiyar adamım.Mekke’deki evimde bir miktar malım vardır.Gidin onu alın.Beni Müslümanlığımla başbaşa bırakın.” Bu sözler üzerine Suheb’e yol verdiler.Medine-i Münevvereye varınca Ebubekir’i Sıddık onu karşılayıp “Satışın karlı çıktı ya Suheb mübarek olsun”deyince Suheyb :”Hangi satış ya Sıddık?”diye sordu.Ebu Bekir (r.a),Allah Teala’nın Suheb hakkında inzal buyurduğu bu ayeti haber verdi:”İnsanlardan öyleleri  de var ki,Allah’ın rızasını almak için kendini ve malını feda eder.Allah’da kullarına şefkatlidir”(Bakara 2/207)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder