30 Eylül 2016 Cuma

HİLMİ BABA

Bektaşi bir Melami eri idi.Osmaniye Düziçi ilçesinde yaşayan Kürt Bahri Baba anlatmıştı.Hilmi Baba'yı İstanbul'da ziyarete gittim.Mevsim kavun-Karpuz zamanı idi.Dergaha yakın bir yerde güzel kavun satan bir tablacı gördüm.Tezgahındaki tüm kavunları satın aldım ve tablayı dergaha götürmesini söyledim.Peşima bir sakallı şahıs katıldı illa ki beni de oraya götür dedi.Ben ne kadar söyledimse "Efendi bu zat sizin bildiğiniz gibi değil,amelsiz,inançsız v.s"adam illaki ısrar etti.Onun yanına bir başka sakallı adam daha geldi.Benide götürün dedi.Naçar peki dedik dergaha vardık.Ben bir kenarda oturdum.biraz sonra ikindi ezanı okundu.benimle gelen iki kişi abdest,namaz diye telaşlanmaya başladılar.Hilmi Baba başlangıçta sustu sonra bu gelenlerin isteği artınca adamlara dedi.Musluk ha şurada abdestinizi orada alasınız.Şu betonun üzerine gazete açın namazı ordı kılın deyince adamlar ,abdest dahi almadan mekanı terk edip gittiler.Hilmi Baba bana döndü:"Bunlar Allah'ı bir cihette arıyorlar.Halbuki Allah şeş cihette mevcuttur...

Mevlana Vakfı  İSKENDERUN

Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder