20 Eylül 2016 Salı

İMAM SÜHREVERDİ'NİN RÜYASI

Şeyhül İşrak diye de bilinen ve 1191 yılında 38 yaşındayken Halepte şehit edilen İmam Sühreverdi hazretleri,bir rüya sohbetini Kitabüt Telvihat isimli kitabında anlatmıştır.Aristo'yu gördüğü Rüyası şöyledir:
"Yarı uykulu bir halde parlak bir ışık ve büyüleyici güzellikte bir parıltı gördüm ve bir insan sureti şekillendi,ruhun yardımcısı ve hikmetin imamı ilk Öğretmen oradaydı.Beni şaşırtan bir suret  ve aklımı karıştıran bir ışıltı içindeydi,beni barış selamıyla selamladı,böylece şaşkınlığım geçti ve hissettiğim yabancılık duygusu yerini Güven'e bıraktı ve ona , bu bilgi sorununun ne kadar zor olduğundan yakındım....Sonra hocası ilahi Platonu övdü ki şaşırdım ve ona sordum:"İslam filozofları içinde ona yakın biri varmıdır?""Hayır " dedi."onun onda biri olabilecek birisi bile yoktur "Ona,tanıdığım isimlerden bir sürüsünü saydım,ilgilenmedi.Sonra gerilere ,Beyazid-i Bestami'ye ,Sehl Abdullah tusteri'ye ve benzerlerine gittim,sevinir gibi oldu.Dedi ki :"Bunlar gerçekten filozof ve arif kişilerdir.Onlar,biçimsel bilgi de kalakalmamış , onu aşmıxlardır; varlığın, bağıntının ve görüşün içindeki bilgiye ulaşmışlardır;onlar , maddesel olanın bağımlılıkları ile ilgilenmemiştir;onlarda 'yakınlık ve akıbet güzelliği ' (Sure 38/25)vardır.Onlar, bizim çıkış noktamızdan hareket edip söylediklerimizi söylemektedirler"
Sonra benden ayrıldı ve beni bu ayrılıklar içinde ağlar halde bıraktı"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder