24 Eylül 2016 Cumartesi

HATİM-İ TAİ'NİN CÖMERTLİĞİ

Aziz Mahmut Hüdai hazretleri nakleder:Esedoğulları ve kays kabilesinden bir gurup Numan’ın yanına gitmek  üzere yola çıktılar.Yolda cömertliği ile meşhur Hatim TaÎ ‘ye rastladılar.Dediler ki:Biz seni övgü ve hayırla yad eden bir kavmin yanından geliyoruz.Onlar sana bir mesaj gönderdiler”.Hatim:”Nedir o mesaj ?” diye sorunca Esediler ,Nabiğa’ya ait bir şiir okudular.Hatim de şiire şiirle karşılık verdi.Bunun üzerine :”Bizim bir ihtiyacımız var ama , senden istemekten utanıyoruz,” dediler.Hatim:”Neye ihtiyacınız var?” diye sordu.Onlar da:”Bizim bir arkadaşımız var,O devesini kaybetti,”dediler.Hatim:”İşte atım.Arkadaşınızı bindirin ve alın gidin onu,”dedi.Atın bir tayı vardı.Cariye tayı elbisesiyle bağladı.Fakat tay kurtulup annesinin peşinden gitmeye başladı.Cariye de geri çevirmek için peşine düştü.Bu manzarayı gören Hatim, adamların arkasından :”Peşinizden gelenler de sizindir ,” diye bağırdı.Onlar da atı,tayı ve cariyeyi alıp gittiler.Rivayete göre Efendimiz miraca çıktığında kendisine cehennem gösterildi.Efendimiz,cehennem de sığınak gibi bir yer gördü.İçinde bir adam vardı ve ateş buna dokunmuyordu.Cebrail (a.s)’ sebebini sordu.”O Hatim Tai ‘ dir.Allah Teala cömertliğinden dolayı ondan cehennem azabını kaldırdı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder