20 Temmuz 2016 Çarşamba

TAVUS ANA,NASIL TAVUS BABA OLDU?

AZİZİM  anlatmıştı.Demokrat Parti zamanında Konya Kapı camisinin bir müezzini vardı.Bu müezzin çok aksi ve inat meşrepli idi.Gözlerinde ktarakt oluştuğundan görmesi zayıftı ve bu nedenle kör müezzin de derlerdi.Demokrat parti zmanında Konya şehir içinde yollar açılmaya başlandı.Bu yolların birisinin güzergahı üzerinde de bu müezzinin eski bir evi vardı.Evini rızası ile yıkmak istediler inat etti.Vali,Belediye başkanı v.s geldi.3.000 liralık evine otuzbinlira verdiler yine inat ederek kabul etmedi.Sert konuştular:Evini yıkarız.Müezzin cevap verdi:"Ben yıllardır Bu kapı camisinde hizmet ederim.Cenabı Hakk yanında ufacık bir parmak ucu kadar değerim varsa da size beddua ederim"deyince insanlar çekindi.Daha sonra Bu müezzinin tayini Meramda bulunan Tavus Hatun camisine yapılınca Camiden eve gidip gelmek sorun olacaktı.Yeni görev yerine gitmese işinden olacaktı.Bu nedenle razı oldu evini terkedip Meram civarında yeni görev yerine yakın bir yerde bu para ile bir ev satın aldı.Yıllar sonra bu camiye gittim.Kendisi yaşlanmış vaziyette yine ami ve türbe hizmetinde idi.Türbede "TAVUS BABA"levhasını görünce ben sesli olarak yanımdakilere söyledim:"Bu türbe Tavus ana idi kim levhayı Tavus baba şeklinde yazdırmış!"diye.Meğer benim sözümü duymuş ve yanıma gelerek dik bir şekilde bana çıkıştı:"Levhayı ben değiştirdim.Bir şey biliyorsan kendine sakla."Tavus Ana" deyince kimse gelmiyordu."Tavus Baba"diye levhayı asınca insanlar gelmeye başladı.Buranın bu isimle anılmasını Ankara bile tescil etti.artık değişmesi mümkün değil!".

Mevlana Vakfı  İSKENDERUN
Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder