30 Temmuz 2016 Cumartesi

ALLAH'CA NASIL KONUŞULUR?(Abdurrahman Sami Efendi)

Abdurrahman  Sami Efendi 1938 yılında vefat eden Fatih Müderrislerinden bir zat idi.Maneviyat arayışı içinde iken Resullah Efendimiz rüyasına teşrif ederek ona bir mürşit ismi bildiriyor.Aradığı mürşidi Çanakkalede buluyor.Ancak bulduğu bu zat,mektep medrese görmemiş ümmi birisi.Abdurrahman Efendi diyor ki:
"Şeyhim Fatiha suresini okuduğunda yedi yahut sekiz yerde yanlış okurdu.Doğru düzgün fatiha okuyamıyordu.Ben ise alim,hafız,üstelik Arapça ve farsçaya hakim birisi idim.Bir gün "şu ayetleri ben anlayamıyorum,bana anlatırmısınız?' diye sordum."Oğlum Sami,bir oku bakayım'dedi.ve ben okudum.Ben okurken o,gözlerini kapatmıştı.Ayetlerin okunması bitince gözlerini açtı'Bak Sami,Cenab-ı Allah bu ayeti kerimede diyor ki'..diye başlayıp bana saatlerce anlattı.Sonunda ben dedim ki:"Azizim ! siz arapçayı ve farsçayı bilmiyorsunuz.Bu bilgileri nasıl biliyorsunuz?"deyince bana şu çarpıcı açıklamayı yaptı:"Evlat Kur'an'ı arapça mı sanıyorsun.Mushaf arapçadır ama Kur'an Allahça dır.Allah'çayı bilirsen Kur'anı bilmek için başka bir lisana gerek yoktur.Ebu Cehil çok güzel arapça biliyordu ama anlayamadı"
Allahçayı ancak temizlenmişler,arınmışlar bilir.

Mevlana Vakfı  İSKENDERUN

Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder