24 Haziran 2022 Cuma

MAHMUT USTAOSMANOĞLU

 ŞERİATTAN TARİKATA ve tarikattan şeriata görevli GİDEN İKLİMSEL YOL DA TARİHE BİR HATIRA DÜŞMEK ....

bugün ülkemizdeki kudüste konuşlanan ehli şeriat vel cemaatin lideri vefat eyledi.. kendisini hiç dinlemedim ve tanımadım ve medya hariç görmedim...ama ilk yazmaya başladığımda evvel zamanımı ve mürşidi  ali haydar efendiyi nette araştırırken onlara rastlamıştım .. evvel zamanımdan hiç bahsetmemeleri ve onu yok saymaları benim için asla kabul edilemez bir ayıp olduğundan, taaa bandırmaya gittiğimde  "bizzat onu sormuştum"..sessizce tebessüm etmiş ve yerden tavana dek olan kütüphanenin en tepesinde duran  saten bohçayı işaret edip ,o bohçadaki eşyaların ali  haydar efeniden kendisine verilen emanetler olduğunu ve bir defa dahi elini sürmediğini ve giymediğini ve orada muhafaza ettiğini  anlatmıştı (* vefat etmeden bir sene evvel de ,senelerdir ve ısrarlar o emanetleri geriye isteyen haydar efed. çocuklarına aynı mahalleye ve aynı aileye geri  iade etmiştir) ..

mahmut efendi  bandırma da askerlik yaparken ,evvel zamanımın süt evi yani pastanesine her hafta sonu çarşı izninde gelir ve yemek yermiş .....ve evvel zamamın onu süt evinde ve camide her halini -nezaketle konuşmasını ve çok  edepli -hayalı ve halis munis müslümanlığını gözler takip edermiş..bir süre sonra ondan ali haydar efendiye bahsetmiş ve  izni ile ona taktim etmiş..ve vakti gelince de mahmud efendinin beline geleneksel  şed-hizmet kuşağı kendi elleri ile evvel zamanım ,kendi süt evinde törenle bağlamış (* sadece bu cümle anlayana  çok şey anlatır ) ...işte bu hatıralar evvel zamanımdan ,mahmut hoca için bizzat sorup tek başına dinlediğim hatıralardan ilkleridir..ve bende tarihe yazılıma yeniden kaydediyorum ..

ve ne acaip iştir ki, ali haydar efendinin ve evvel zamanımında ilk  mürşidi olan ali rıza  bezaz hz nin yanında evvel zamanımın kabri var ve yarından sonra da  ali haydar efendinin yanındaki kabirde de mahmut efendi yatacak.. 

**birde yeniden kaydedeceğim mahmud efendinin,mürşidi ali haydar efendinin çok yaşlanıp-kulağıda duymadığından  ondan mürşidlik için icazet alamadan onun vefatının kaydı var ki bunu da ihramcızade de okumuştum..o devrin zamanı kabul edilen ihramcızadeye gider hoca ve sorunu anlatır ve icazet almak ister..ve ihramcızade yarım saate yakın tefekkür eder ve sonra başını kaldırarak,"evladım size irşad gözükmüyor.siz şeriatta vazifelisiniz" der...

** 

iş bu hatıralardan sonra kendi kudüs gezimde kudüsün mescidi aksa duvarları içindeki 3 dinin halkının nerdeyse kadın erkek aynı bizim çarşamba cemaati gibi giyinip davrandığını gördüğümde şok olmuş ve dinler diye herkesin nasıl kandırılıp bitip tükenmez ayrı gayrı kavgalar edip-kanlar döktürüldüğümüzü anlamıştım..sonra  ,bir davet aldım ve çarşamba da ali haydar efendi evine gittim ..ve sonra alt sokaktaki rum ortodox okulunu ve kiliseyi ve alt sokaktaki yahudilerin yerleşim yeri  balatı gezdim -gördüm ve anladım ki ülkemizin kudüsü ve en kritik coğrafyası burası idi ve o cemaat in şeriattan sorumlu askerler olarak oranın tepe noktasında görevlerini icra etmeleri de onlarında ibadetleri idi ..o zaman her şeyin yerli yerinde ve merkezinde olduğunu anladım..


bizans bir ortodox mezhebi otoritesinde idi ve bunların şeriat alimleri trabzon patrikhanesinde yetişirdi..bugünde diyanetin ve ehli şeriatın hemen çoğu memur imamları kökenleri ve ana dilleri rumca ve ortodox inancı gereği siyah çarşaflı ve siyah cübbeli geleneksel kıyafetlerini  ve asırlardır maa aile hep dini eğitimde uzman üstadlar olarak yaşamayı sürdürürler..buda onların diğer göçer türk boyları gibi şamanik kökenli ve MELAMİ -AHİ TARİKATSAL MEŞREPLERE ÇOKTA MEYYAL OLMADIKLARINI  gösterir..çünkü onlar hep tarihte ruhban resmi devlet memuru olagelmişlerdir..

umarım gerizekalıca kara çarşaf arabın geleneğidiri artık söylerken utanırsın..aksine kara çarşaf rum ortodox  kadın mecbur giysisidir.. balkanlardan -yunan ve bulgar ortodox göçmenleri türkiyeye girmiş hatat padişah başta yasaklamıştır atatürkten yüz sene evvel.. 


birde güzel hatıram var..hoca nın of tan komşusu bir tanıdığım yaşlı hanım vardı..kızkardeşi kanserden vefat etmiş dağıtmıştı..öyle inançlı biri de değildi..göz dr gitmiş..hoca da muayenehanedeymiş..hanım of tan ailesini söylemiş hoca tanımış.."ablam vefat etti ,dua etseniz "demiş..hoca da hemen :ÇARŞAF GİYMİŞ MİYDİ VEFAT ETMEDEN -ÇARŞAF GİYMEDEN ÖLDÜYSE  OLMAZ " demiş ve o hanımda ayakları geri geri gidip susmuş ..bugün bir dostum aradı ailecek sahaf ve matbaacılar..babası da kitap basarmış..hoca efendi ona da sık sık şalvar  ve cübbe ve takkesiz gezmemesini ihtar edermiş..bugün biz o hanımla bunları tebessümle yad ettik..biz şahitiz ki o ve cemaati hep ana zahir görevleri olan şalvar -cübbe ve takke ve sakalla yaşadılar ve öyle de ölüyorlar.. şeriatsız tarikat olmayacağından onlar bizden daha lazım olabilir dedik..

ve hoca efendi belki zamanında pek çok kızın ünv diplomalarını yırttırmış mesleklerini yaptırtmamış olsa da sanırım bugün hepsinin kızları tüm diplomaları dışarıdan bile olsa söke söke alıyor ve her meslekte boy gösterebiliyorlar..ama benim anlatmak istediğim MÜR ŞİT=SET in sistemin yürümesi için neler yapmak zorunda kaldığını az da olsa anlama kapasitesi olanların anlaması ve susması -kendine saklaması..ve ..bu yazıyı yazmak için YAĞMUR YAĞMASINI BEKLEDİM VE SAĞANAK YAĞDIĞI İÇİNDE YAZDIM..ben bu yazma zamanlarım içinde pek çok bu devrin mürşidini tanıdım ve vefatlarında İKLİM -TABİAT OLAYLARINI BİLİNÇLİ ŞEKİLDE TAKİP ETTİM..alimin ölümü alemin ölümü olduğundan bunu büyük bir ilgi ile sürek avı şeklinde takip edebiliyorum... eğer bir tabiat olayı olmazsa benim için o yüksek bir makam değildir  nedense..ve yarın cuma bazı gezegenlerde dizilecekmiş diye duydum .. dolayısı ile onu da dostlar hanesine evvel zamanımın ona ŞED KUŞATMIŞ VE BİZİM BAŞIMIZA ŞERİAT İMAMI OLARAK YETİŞTİRMİŞ  olması hatırına masalıma kaydettim..yoksa kendisini hiç dinlemedim ve  tanımadım(* AMMA ONUN YETİŞTİRDİĞİ CÜBBELİ AHMET HOCAYI  HER ZAMAN ZEKASI VE İLMİNE HAYRAN  ATESİTLER DE DAHİL, TÜM ÜLKE BAYILARAK DİNLİYOR BİLİYORUZ DEĞİL Mİ). benim için evvel zamanımın hatırı önemli ve iklim ..

inanıyorum ki bugün ülkemizde uzun senelerdir hiç okunmadığı kadar kuran ve dualar okundu ve ülkemizin frekansı daha rahmaniyete döndü..fazlası ile şeytaniyiz çünkü..maddiyat ve şehvet hırsı hemen hepimizi insanlıktan etti..umarız ki şimdi de cemaatin kendi içinde baş olma sevdası onları kaosa düşürmesin..

(* aynı ekolün farklı dala ayrılmış daha zengin ve seçkincilerinin merkezi olan erenköy cemaatinin mesela sahip oldukları muhitteki evlerine akıl almaz açgözlüce haksız kira zamları utanç vericidir.. din ve tarikat ın kalbe merhamet vermeyeceği -kişisel aç gözlülüklerin dar zamanda nedense sadece adı müslüman ülkelerde "din filan dinlemediğine de şu sıralar şahitlik ediyoruz"..hani dayanışma ve ihvan kardeşlik hani? ..oysa gönül isterdi ki,bir tarikata ve cemaate mensup olmayan nerdeyse kimsenin olmadığı bu ülkede gıdada hile yapılmasın  ve haksızlık- adaletsizlikle  birbirlerimizi söğüşlemeye dayalı hayasız karakterlerimiz biraz olsun artık düzelsin ve amiin  .....) 

NOT: isterim ki kürevi tefekkür sanatçıları bu 100 senelik vazifeli ömürlerin sonuncusunun gidişini ve sonrakileri takip edebilirler..çünkü şeriatta da bir devir kapandı unutmayın..yeni gelen mürşidler çok farklı olacak ve onları tanımak ve sistemi sürdürtmek için neler yaptıracaklarını anlamak kolay olmayacak..ALLAH RAHMET EYLESİN..nur cihan

ALLAH RAHMET EYLESİN..

diğer not:görülüyor ki ahıskalı ali haydar efendi gücünden çok korkan o devrin dikta yönetimi ve askeriyesi onun cenazesine ket vurup -askeri helikopterle denetlerken bugün ona yaptırılmayan cenaze namazı güç gösterisi ülkece telafi edilecek.. şunu da unutmayın ki ahıskalı ali haydar efendinin mürşidinin ahıska daki okullardaki gücü de rus çariçesini çok korkutmuş ve katerinanın özel yöntemleri ile kırım savaşı ve kafkas halkları önce içten sonra dıştan çökertilip soy kırım ve göçle yok edilmiştir.. 

nur cihan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder