17 Haziran 2022 Cuma

BEDİR BABA

 Kayseri Pınarbaşında yaşamış Kadri mürşitlerinden Bedir Baba hazretlerinin süluk yolu ile alakalı anlattıkları.Sarız müftüsü ile arkadaş imiş.Müftü demişki ben birisinden ders aldım sen de o dersi çek". Bedir baba bu dersi uzun yıllar çekmiş ancak kendisinde bazı haller zuhur edince arkadaşının yanına varmış ve durumu söyleyince ,müftü"Ben başka bir zata bağlandım.onun dersini çekiyorum.sende çek demiş.Bu zat muhammed Necmettin isimli bir zat imiş.:Bir gün at sırtında sarız müftüsü ile Bedir baba birlikte giderlerken, Bedir baba müftüye sormuş:Muhammed necmeddin efendinin şemalini bana tarif edebilirmisin?" deyince müftü başlamış tarif etmeye.O esnada yanlarında bir başka atlı şahıs gelip birlikte gider iken sarız müftüsünün anlattıkları tarif, yanlarındaki şahsa tıpa tıp uymakta.Halbuki Muhemmed Necmeddin hazretleri dünyasını değiştirmiş.

Bedir baba süluku ile alakalı şunları anlatmış:Köyün kenarında bir mağara var.o mağaraya girer ibadet eder imiş.önce 7 buçuk yıl kaza namazlarını kılmış.Sonra bir yedibuçuk yıl daha,hatalı yahut noksan namazlarının telafisi için namaz kılmış.15 yıl bittikten sonra kendisinde bazı haller zuhura gelmeye başlamış.Örneğin birisine manevi olarak bir nazar attığında o şahıs derhal düşüp bayılmakta imiş.İskenderun'daki dervişlerinden Eyüp Amca anlattı.Baba hazretleri Denizciler mahalesinde bir dervişin evine gelmişti.ziyarete gittim.evin merdivenlerinden çıkarken yanımızda Talip isimli bir arkadaşımız vardı ancak sürekli Baba'ya soru sorup itiraz ederdi.Bedir baba eve girmeden dönüp o dervişe döndü ve biraz celalli bir şekilde "Hacı talip, seni tutup burdan denize atarım" dedi.Bulunduğumuz yerden İskenderun körfezinin suları gözükmekte idi.Misafirlik esnasında sohbet esnasında otururken Hacı talip birden bire düştü bayıldı.bir müddet sonra ayıldı ve Bedir baba'nın ellerine ve ayaklarına kapandı.Meğer bir hal yaşamış,baba onu fırlatıp denize atmış denizde boğulmak üzere çabalarken bir kayık içinde bedir baba yakışıklı ve heybetli bir şekilde gelmiş el uzatıp Talib'i denizden kurtarmış.Talip efendi ayıldığında bakmış ki kendini boğulmaktan kurtaran Baba efendi odada oturmakta.

Yine Eyüp Amca anlattı.Bir rüya gördüm.Rüyamda bedir baba bize gelmiş ve bana sarıldı.Ancak öyle kuvvetle sarıldı ki kemiklerimin kırılacağını hissettim.Bu rüyadan üç ay sonra Kayseri Pınarbaşı'na ziyaretine gittim.huzurunda otururken Baba'ya rüyamı anlatmak istediğimi söyledim.giriş yaptıktan sonra , nihayetini anlatmadan önce Bedir baba gülümseyerek bana baktı ve "Ne kadar kuvvetli sıktım" buyurdu.Benim rüyamı yaşamıştı.Baba hazretlerinin manevihallerinden biriside meclisteki bir adama nazar edip o adam bayılır ve yerde baygın yatarken konuşmaya başlar.Hatta bir defasında bir yılbaşı gecesi köyün gençleri yılbaşını kutlamak isterken, Bedir baba bulunduğu odaya girince gençler bir sevgi yumağı ile babaya sarılmaya çalışırken dokunan bayılmış.Bayılan insanlar başlamış konuşmaya ve yaptıkları suçları itiraf etmeye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder