14 Haziran 2022 Salı

HUZEYFETÜL YEMANİ'NİN SÖZLERİ

 Sahabeden huzeyfetül Yemani hazretleri bir anlamda Efendimiz (SAV) 'in karakutusu idi.Sahabe içindeki münafıkların kim olduğunu Efendimiz ona söylemişti.Hatta ileride zühur edecek hadiseleri de söylediği rivayet edilir.Nitekim hz.Ömer(ra),hilafet seçildiği zamanın ertesi sabahı bu sahabi'nin evine gidip"Ya Sahibüs sır Huzeyfe, Ben biliyorum ki , sana Resulullah tarafından tevdi kılınan sırrı dışarı sızdırmassın.Yalnız sana resulullah münafıkların ismini söylediği zaman bunların arasında Hattab oğlu hakkında bir şey söyledi mi , söylemedi mi? Allah ve Resulullah aşkına beni bu üzüntüden kurtur" deyince bu sahabe yemin ederek hiçbir şey söylemediğini temin etmiştir.Ondan sonra Hz.Ömer ,Huzeyfeyi gözlerdi.onun bulunmadığı cenazeye, Hz.Ömer'de iştirak etmezdi.

Hz.Huzeyfe Hz.Ali efendimizin hilafete seçildiği sırada Kufe'de hasta idi.Oğulları Saffan ve Sa'd hazretlerine "Benim koluma giriniz, beni mescide götürünüz ve halkı camiye davet ediniz" diye emir buyurur ve halk camiye toplanınca şunları söyler:Ey Nas. Bir cemaat Hz.Ali'ye biat ederler.Sizden Allah'dan korkmayı, Hz.Ali'ye yardım etmeyi,O'na arka olmayı, O'nunla birlikte hareket etmeyi tavsiye ediyorum.Tanrı'ya and ederim ki O, önünden beri  ve sonunda daima Hak üzerinde bulunan bir zattır.Resulü Ekremden sonra gelip geçenler dahil , kıyamete kadar gelip gideceklerin en hayırlısı O'dur." deyip sağ elini sol elinin üzerine koyarak "Allah'ım şahid ol, Ben Hz.Ali'ye biat etdim.Beni bugüne kadar yaşatan  ve dilekleri bana söyleten Allahıma binlerce şükür".Sonra oğullarına şu vasiyeti yaptı:Ey iki oğlum.Ali ile birlikte hareket ediniz.O'ndan ayrılmayınız.ileride bir çok harp olacak ve birçok insan helak olacaktır.Sizler O'nunla birlikte O'nun kavi azminden ayrılmayınız.Allah'ıma hamd ederim ki Hz.Ali, Hak üzredir.O'na muhalif olanlar batıldır"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder