5 Haziran 2022 Pazar

HAZRETİ ALİ EFENDİMİZİN LİSANINDAN

 "Eğer ben haber vermek isteseydim, her ferdin bütün hayatının safahatını ve durumunu bildirirdim.Lakin benim iş'arımdan bir mana çıkarılarak halkın delaletine saik bir durum yaratmasından korktuğumdan vazgeçtim.(Çünkü benim söyliyeceklerim ve verdiğim haberler Hz.Peygamber tarafından verilmediği için vazgeçtim)

Benim halim, havas kısmının duyuphazm ve temsil edebileceği bir imanla anlaşılır.İmam-ı Enbiyayı gönderen onu her türlü şaibelerden azade kılan Tanrı'ya and ederim ki benim bu söylediklerimde hilaf(zıt şey) yoktur.


Yine şah-ı merdanın lisanından sadır olmuştur:

"Beni kaybetmeden her şeyi sorunuz.Ben gökteki yolları, yeryüzündeki yollardan daha iyi bilirim.Beni yitirmeden sorunuz.Tanrı hakkı içün Kuran-ı Kerimdeki bütün ayetleri hakkında bilgi bana verilmiştir.O nispetteki herhangi bir Ayet-i Celile ne hakkında ve nerede nazil oldu.Düz yerde mi? dağda mı? vadide mi nazil oldu?en ufak noktasına kadar bilirim.Tanrı bana şaşmaz bir akıllı kalb ve yanılmaz dosdoğru bir dil ihsan buyurdu"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder