29 Haziran 2019 Cumartesi

VÜCUDA BAKMAK

NECİB SULTANIM ANLATMIŞTI: Konya'da bulunmak ta iken İsmail Efendi diye bir zata bir  müddet hizmette bulundum.Mübarek Evliyaullah'ın gece nöbetlerinden bahsederdi.Bir müddet sabaha kadar konya sokaklarında sohbet ederek gezdik.Şöyle anlattı: Evliyaullahdan bir zat dünyasını değişmişti.Geceleyin nöbet esnasında baktım bir at arabasının arkasına hayırlarını yüklemiş geliyordu.Ben maaşallah! hayırları yüklemişsin  dedim. Selamlaşıp beni geçtikten sonra at,arabayı çekemez oldu.Bana geri dönerek "İsmali Efendi  dua etde at, yükü çeksin" dedi. At; bizim vücudumuz idi. Eğer biz ata bakmaz isek, topladığımız hayırları çekemez olur. Dua ettik at tekrar arabayı çekip gitti.".
Necib Sultanım, bu anlatımında, insanın vücuduna da bakması gerekliliği ortaya çıkmıştı. Hak Teala'nın rızk olarak verdiklerinden yemek-yedirmek,içmek-içirmek-giymek-giydirmek gerekti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder