29 Haziran 2019 Cumartesi

SEYYİT ALİ BABA

Seyyit Ali baba  RAHMETULLAH'IN UZUN YATTIĞI ZAMANDA(1980-1984) her gün mutlaka ziyaretine giderdim. Bana "Hastanın canı tavuk istiyor","Hastanın canı oruk istiyor"şeklindeki isteklerini hemen ertesi günü evde hazırlatır götürürdüm. Adeti veçhile, sürekli oruç tuttuğu için yiyeceğinin mutlaka akşam ezanından üç dakika önce yanında olmasını isterdi.Eğer akşam ezanı okunduktan sonra getirilirse yemez, hizmetine bakan kişinin evine götürürdü. Bir gün evde tavuk yaptırdım. Kazan içine konulup götürmek için yola çıkarken büyük kızım Fatma'da bende geleceğim dedi.Israr edince bir şey diyemedim. Ezan okunmadan önce yetişmek umuduyla yaya olarak yol çıktık.Ezan okunmadan bir kaç dakika önce  makamda idik.Kızım Fatma, Ali Baba'nın ayak ucuna oturdu.Kazanı uzattı ,hazret kazanı açtı ve göğsü üzerine koydu.Ben gözümle işaret ederek kızımın kalkmasını istedim.Zira mübarekler hep yalnız yemek yerler, yemek yerken birisinin yanında olmasını istemezlerdi. Kızım bir şey anlatıyor Ali Baba gülüyor, Ali baba bir şey anlatıyor kızım gülüyordu.Ezan bir türlü okunmuyordu.Takribi vakit beş dakika geçtikten sonra ezan okundu. İmam ezan okumakta gecikmişti.(Ali baba hazretlerinin kazandan yeme şeklini sonra anlatacağım " buyurdu (Necib Sultan'dan)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder