30 Mart 2018 Cuma

HAZRET-İ ÜMMÜ SİNAN

Ümmi Sinan hazretleri ile vaktin şeyhülislamının tartışmaları manidardır.Şeyhülislan başlangıçta hazretitanımaz ve fikirlerini reddederek itiraz eder.Hazret birgün Şeyhülislamın huzurunda celalli bir şekilde :Efndi demiş.Ben ilim sahibi olmayan birisiyim.Bana Allah'ın ilminin büyüklüğü ile diğer insanların ilmini kıyaslayarak anlıyabileceğim bir şekilde örnekle anlat" deyince.Şeyhülislam, bunu anlatabilmek için toprak üzerine genişçebir daire çizer vedairenin ortasına bir nokta koyar..İşte der,"temsilen bu daire Allah'ın ilmi ise diğer tüm insanların ilmi bu daire içinde bir nokta kadardır".Ümmü Sinan hazretleri tekrar sorar:Efendi sizin ilminiz bu nokta içinde ne kadar dır?" deyince Şeyhülislamı bir düşünce alır.ve şeyhülislama :"Benim cenazemi bir papaz kıldıracaktır" der.Zaman gelir.ümmiSinan hazretleriAlem-iCemal'e yürüyecektir.dervişanına vasiyet eder:Benim tabutumun üzerine bir örtü örtmeyin.cenazem kılınır kılınmaz hemen beni tkabrekoyup sırlayın"der.Tevafuk ya vefat ettiği gün,saraya mensup bir kadın sultanda vefat etmiştir.Şeyhülislamda oradadır.Bakarki üzerinde hiçbir alamet olmayan bir tabut daha var.Önce erkeğin namazını kılmak amacıyla namazı kıldırır.Sonra Sultan hanımın cenaze namazına başlar.O esnada dervişler ilk cenazenin tabutuna omuzlarlar.Tabut üstüne dergah tacını koyarlar ve cenazeyi götürürler.Bayanın namazı bitince Şeyhülislamın aklına gelir.İlk kılınan cenazenin kime ait olduğu sorar.Derler ki:"Ümmisinan hazretleri".Şeyhülislam bunuduyunca yıllar önce hazretin kendisine söylediği söz aklına gelir:"Benim cenazemi bir papaz kıldıracaktır".Şeyhülislam efendi sakalını tutarak üzüntülü bir düşünceye dalar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder