13 Mart 2018 Salı

"FESTAKIM KEMA ÜMİRTE" AYETİ

Hud suresindeki 112 nci ayettir.Ve Efendimiz (sav) Hud suresi beni ihtiyarlattı" buyurmuştur.Bu ayetin lügaten manası :"Emr olunduğun gibi doğru ol"dur.Bu ayetteki doğruluk, bizim anladığımız gibi eğriliğin mukabili olan doğruluk değildir.Efendimiz Sav'in iki cephesi vardır.Bir cephesi Hakk'a nazır, diğer cephesi halka nazır.
Hakka nazır olan cephesine Cephe-i vilayet, halka nazır olan cephesine de :Cephe-i nübüvvet denir.Nebinin Hakk ile muamelesi gece olur.Onun için teheccüd namazı Efendimize farz kılınmıştır.Gündüz ise muamelesi halk iledir.
Gece hali Münacattır.Münacatın mahalli ;salat(namaz)dır.
Gündüz hali Davet ve tebliğdir.Tebliğin mahalli ;Allah'ın kullarıdır. Hülasa gece Halkdan Hakk'a urucdur ki Zatı zata isaldır(kavuşmadır).Gündüz Hak'dan halka nüzuldür ki:Sıfatı sıfata ilhakdır.
Bundan anlaşılır ki Avam-ı halk, sırrı zatdan gaflette kalmışlar, Hakdan bihaber olmuşlardır.Gafletten kurtulup Hakk'a uruc için ayeti ilahiyyenin nüzulü sabit olmuşdur.Ayeti ilahiyyenin nüzulünün neticesi Hakkın nüzulüdür.Hakk'ın nüzulü ise;Resulullah'ın ba's ve zuhurudur.
İşte Cenab-ı Peygamber velayet yönünden varı tüm hakikatıyla bilir, görür.Zira Cenab-ı Hakk ona her şeyi bildirmiş, bütün esrarı aşikar etmiştir.
Mesala Peygamber, bir siyah kılın aklaşıp aklaşmayacağını ; siyahlığı halinde görür.Ne varki ilahi sırların hikmeti gereği bazısı nübüvvet vazifesi esnasında söylenmemesi icab etmiş ve söylenmemiştir.Yoksa bu söylememeklik, onun her şeyi bilmediğine delil değildir.
Mesela Hz.Cebrail'in kıyamet hakkında ki sorusuna:"Sail(soran) kadar biliyorum" cevabı "Bilmiyorum" manasına değildir.
Efendimiz miracda Rabbisiyle doksan bin kelime konuşmuştur.
İbni Arabi hazretleri  "Vilayet, nübüvvetten efdaldir" buyurmuştur.Bunu duyan cahiller "Vay sen Veli'yi nebi'ye tercih etti" diye hücum etmişlerdir.Cenab-ı Peygamber Efendimiz (sav) velayet cephesiyle,Ebu Cehilin istidadında iman olmadığını hakkal yakın görüyor ve biliyor olmasına rağmen nübüvvet görevi nedeniyle tebliğ memur olduğundan FESTAKİM KEMA ÜMİRTE "Habibim,Nübüvvet vazifende istikrar et.Onlar kabul etseler de etmeseler de sen, iman tebliğine devam et" buyurulmuştur.Yoksa haşa Cenab-ı Peygamber eğrildi de bu emir geldi denilemez.Hatta arifler:"Doğruluğunda devam et" manasını dahi şanı risalete mülayim görmezler.Bu nedenle Kur'an ayetleri öyle ulu orta anlaşılamaz.Hususiyle besmel-iHakikat olan Hz.Resulullah'ı ; feyz suyu ile abdest alıp kamil taharet ile mutahhar olmadıkça  anlamak mümkün olmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder