30 Mart 2018 Cuma

ALLAH İLMİNİ ÖĞRENMENİN SÜRESİ

Birisi arif bir zata sorar:"Hüvel evvel hüvel ahir hüvezzahir hüvelbatın" ayetini okur sonra o zata:"Bu bir ayet midir?" diye sorar.O zat:"Evet ayettir" der.sual sahibi bu sefer:"Nasıl olur.Burada Allah zahir olduğunu söylüyor.Yani aşikar olduğunu ilan ediyor.Ben ise böyle bir şey göremiyorum,ben bir şey göremiyorum" deyince o zat hemen yerinden kalkıp lambaya püf der.İkiside zifiri karanlıkta kalırlar.Soruyu soran kişiye :"Şimdi beni görüyormusun?"diye sorar.Sail ""Hayır " der."Neden göremiyorsun?" deyince "Zulmet içinde kaldık.hertaraf karanlık da ondan"cevabını verir.Ehli olan zat der ki:"Eşyayı ışıksız bile göremiyorsun.Demek kibir ışığa ihtiyaç var.artık sen öbür tarafını irfanınla hallet".Bunun üzerine sual sahibi:Elhak, zati alinizin Hak ilmine ağah olduğuna inandım.Ne olur bunu bana da öğretiverirmisiniz?"deyince arif olan zat:
"Sizin deçok iyi fransızca bildiğinizi söylerler,ben de yarın bir Fransızla konuşmak istiyorum,siz de şunu bana bu gece öğretiver" der.Adam:"nasıl olur bir gecede fransızca öğrenilebilir mi? deyince Arif olan zat:"Azizim, sen bana kul ilmini bir gecede öğretemeyince ben sana Hak ilmini nasıl bir anda öğretebilirim" cevabını verir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder