30 Mart 2018 Cuma

HANGİSİ DAHA BÜYÜK VELİ

İrfan aşığı bir zat, çok hürmet ettiği bir zata:"Bana ermiş bir veli gösterebilirmisin?".Kamil olan zat:"Peki" demişbirlikte sokağa çıkmışlar.Bir kasap dükkanına uğrayarak bir kilo et kestirmiş.Etieline alır almaz:"B yağlı demiş.Kasap bir daha kesmiş, bu seferde yineçok yağlı.deyip beğenmemiş.Kasap tekrar et kesmiş, adam:"İyi amma çok kemikli" diye reddetmiş.Hulasa tüm koyunu bu şekilde parçalatmış  ve sonun dada"Beğenemedim.Bugün et almayacağım" diyerek dükkandan çıkmışlar.Kasapta "Kusura bakmayın size layık et yapamadım" diye özür beyan etmiş.Kamil olan zat,yanındaki zata dönerek:"Naszıl? işteveli böyle olur.Koyununu parça parça ettik de adam gık demedi.Zira her sözü , her işi Hak'dan diliyor ve biliyor..Şimdigel sana evliyadan bir zat göstereyim" diye çuuha satan bir dükkana uğrayarak selam vermiş, raflardakibir kaç top çuha göstererek "şu çuhaları bana gösterebilirmisin?"demiş.Mal sahibi cevaben:"Yok.Böyle alışveriş olmaz.Evvela çuhalardan birini katiyyen beğeneceksin Sonra fiyatına karar vereceksin.Ondan sonrada kestirip alacaksın.Ben kasap değilim, etiparçalattırıp parçalattarıp sonra beğenmedim diye  çıkıp gideceksin." deyince oradan ayrılmışlar.
Sonra Kamil zat arkadaşına hitaben:"Sence bunlardan hangisidaha büyük veli?" diye sormuş.Talip:"Herhalde kasaptır" dedi.Kamil zat:
"Hayır çuhacı daha büyük veli.Zira elinde şeriat terazisi var.Kuran ile hareket ediyor, ne zarara giriyor, ne zara rveriyor.Kasap ise vahdet deryasına dalmış, fena mertebesine kendisini salmış, fakat henüz nakıs.Bu makın da daha ilerisi vardır ki bunlar "beka" ve "irşat" mertebeleridir.Haydi şimdigidelim de kasaptan etleri alalım da zarar görmesin"buyurur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder