28 Mart 2018 Çarşamba

ALLAH'IN İLMİNİ YAHUT ALLAH'I BİLMEK

İmam Şafi hazretlerininŞeybaniRai hazretlerine yahut, İmamı Azam hazretlerinin Caferi Sadık hazretlerine gösterdiği engin tevazu ve fıkıh imamlarının bu zatlar karşısında medrese talebesi gibi diz çöküp dinlemelerine bir anlam veremeyenler şöyle dediler:Efendim siz kiulemayı alimsiniz, bilgide zirvesiniz, ne buldunuzda o köylü parçasından ona gidersiniz?"Bu soruya imam hazretleri şöylecevap verirler:"Ben Allah'ın ilminibiliyorum, o sultan ise Allah'ı biliyor"
Hz.Mevlanaya Bağdattan üç kişigelir ve meramlarını iletirler:Efendim! Bağdattaki mürşidimizi dünyayı deiştirdi yerine vazifeli birisini bırakmadı.Eğer kabul ederseniz bize bir mürşit görevlendirseniz?".
Hz.Pir misafirlerine bakar:Çok şükür "der ve orada bulunan talipleri göstererek:"Bunların her birisimürşit, hangisinibeğeniyorsanız alın götürün.Mürit isteseydiniz,kendim gelecektim"
Bu cevapta anlatılmak istenen:Hal, eğer hale ait bilginin kendisi olsaydı o zaman o bilgiyi tahsil etmiş olmak yeterliydi.ama hal, bilginin tecellisindeki irfaniyete ermek için yapılması gerekenlerin ismidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder