29 Nisan 2017 Cumartesi

MURTAZA EFENDİ

Mezarı Dörtyol'da bulunan "Kırklar" dan bir zat.1856-1946 yıllarında yaşamış.Dörtyol'da mutlaka her devirde Kırklar'dan bir zatın  bulunduğunu Necib Sultanım söylemişti.Murtaza Efendi'den sonra bu görev verilenlerin içinde oğlu Ali Şir Hoca 'da var.Bu zat da 2002 'de dünyasını değişti.
Allah'ın velileri de meşrep meşrep  olduğundan esprileride farklı  nükteleri içerir.
Dörtyol Özerli' mahallesinden Şıh Hasan lakaplı bir zat Necib Sultanıma nakletmiş."Benim Babamla Murtaza Hoca birlikte Yemende savaştıklrından  bana hep "Kardaşımın oğlu "diye hitap ederdi.Kendisi hanımı ile birlikte Amanos dağlarında yayla tabir ettiğimiz bir yerde kalır keçilerini besleyerek geçimini temin ederdi.Çocukları dadan şehre inmiş yukarı dağda  karı koca yaşarlardı.Ben zaman zaman sırf onu görebilmek için yürüyerek ziyaretlerine giderdim.Yine böyle bir ziyaret esnasında Murtaza Hoca ,karısı,ben otururken Nüktedan olan Murtaza Hoca kendisi gibi ileri yaşta karısına bakarak "Kardaşımın oğlu , bu hanım gençliğinde mis gibi kokardı" diye bir nükte yaptı.Bunu duyan hanımıda cevaptan geri kalmadı:"Hadi oradan bitli Murtaza"..
Bit kan emen bir hayvandır.Eskiden sıcak su,sabun çamaşır ilacı v.s olmadığı için bu haşereler insana musallat olurdu.Bit insandaki pis kanı emen bir hayvandır.Bugünün insanı Bit'den nefret etse de Cenab-ı Hakk'ın yarattıkları içinde abes ,lüzumsuz, faidesiz bir nesnenin olmadığı bilinmelidir.İnsandaki pis kanı emen bu haşereler acaba insan vücuduna yardımcı olmuyorlar mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder